زمان مطالعه: 7 دقیقه

افرادی که به دلایل مختلف به دنبال یک جراح سینه خوب و مجرب هستند ممکن است این سوال در ذهن شان ایجاد شود که بهترین جراح سینه در تهران کیست ؟ یا چگونه می توان یک جراح سینه خوب را انتخاب کرد ؟

  • برای انتخاب جراح سینه می توانید از دوستان و آشنایان خود پرس و جو کنید یا با توجه به گسترش فضای اینترنت عبارت بهترین جراح سینه در تهران را جستجو کنید.
  • پس از تهیه لیستی از بهترین جراحان سینه درباره آن ها تحقیق کرده و سپس برای مشاوره نزد بهترین آن ها بروید.
  • در جلسه مشاوره ، تمامی مشکلات خود را به جراح مورد نظر بگویید تا به درستی شما را راهنمایی کند.
  • برای اطمینان از انتخاب خود نمونه کارهای جراح مورد نظر خود را مشاده کنید.

دکتر هادیزاده بهترین جراح سینه در تهران می باشند ؛ برای مشاهده نمونه کارهای دکتر هادیزاده می توانید به گالری تصاویر وب سایت یا صفحه اینستاگرام ایشان مراجعه کنید و در صورت داشتن سوال از طریق وب سایت و اینستاگرام سوالات خود را بپرسید و پاسخ خود را دریافت کنید.

خصوصیات بهترین جراح سینه

  1. یک جراح سینه خوب باید صبور باشد و تمامی نکات مربوط به جراحی سینه را به بیمار توضیح دهد.
  2. به درستی به سوالات بیمار پاسخ دهد و صرفا به فکر جذب بیمار نباشد.
  3. سلامت بیمار را اولویت کار خود قرار دهد.
  4. یک جراح سینه خوب باید جراحی سینه را متناسب به اندام فرد انتخاب کند.
  5. جراح سینه باید درباره سوابق بیماری و حساسیت های دارویی بیمار سوالاتی را از او بپرسد.

بهترین جراح سینه در تهران

اهمیت انتخاب بهترین جراح سینه

انتخاب یک جراح سینه خوب و مجرب از آن نظر حائز اهمیت می باشد که اگر فرد به جراح سینه خوبی مراجعه نکند ، ممکن است از نتیجه جراحی سینه رضایت نداشته باشد یا به دلیل نداشتن تجربه کافی جراح سینه ، دچار مشکلاتی شود. لذا توصیه می شود در انتخاب جراح خود بسیار دقت کنید.

جراحی زیبایی سینه

شکل ظاهری سینه ها با افزایش سن به تدریج تغییرات زیادی می کند و این موضوع ، منجر به ناراحتی بسیاری از بانوان می شود چرا که تغییر شکل سینه ها سبب کاهش اعتماد به نفس آن ها می شود.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ظهور جراحی زیبایی سینه ؛ این مشکلات تا حدود زیادی مرتفع شده و امکان دستیابی به سینه هایی خوش فرم و زیبا محقق شده است.

از جراحی زیبایی سینه می توان با اهدافی اعم از بزرگ کردن سینه ، کوچک کردن سینه ، بالا کشیدن سینه ، ترمیم سینه از دست رفته و جراحی سینه مردان استفاده کرد.

جراحی بزرگ کردن سینه با پروتز

شایع ترین روش بزرگ کردن سینه ، جراحی پروتز سینه می باشد که مبتنی بر تحقیقات به عمل آمده می توان اذعان نمود که یک جراحی ایمن و بی خطر است و به کمک آن می توان به فرم سینه ایده آل خود دست یافت.

افرادی که از کوچک بودن بیش از حد سینه های خود ناراضی هستند ، می توانند با انجام این جراحی ؛ سایز سینه های خود را در حدی که با سایز بدن آن ها متناسب است افزایش دهند و به این ترتیب به تناسب و زیبایی اندام خود بیفزایند.

جراحی کوچک کردن سینه یا ماموپلاستی

خانم هایی که با بزرگی سینه روبرو هستند ، می توانند اقدام به انجام جراحی ماموپلاستی نمایند و از سایز سینه های خود بکاهند.

لازم به ذکر است که بزرگ بودن بیش از اندازه سایز سینه ها افزون بر ایجاد مشکلات ظاهری ؛ سبب بروز پاره ای از مشکلات اعم از درد گردن ، شانه ها ، درد در ناحیه کتف و غیره نیز می گردد.

از این رو بانوانی که با اختلال بزرگی سینه ها مواجه هستند ؛ می توانند با انجام عمل ماموپلاستی ، سایز سینه های خود را کاهش دهند تا علاوه بر بهبود شکل ظاهری اندام خود از مشکلات ناشی از بزرگی سینه ها نیز رهایی یابند.

بهترین جراح سینه در تهران

جراحی لیفت سینه یا ماستوپکسی

جراحی لیفت سینه یا بالا کشیدن سینه برای خانم هایی که به دلایلی از قبیل وراثت ، بالا رفتن سن ، بارداری و زایمان و نوسانات وزن ؛ دچار افتادگی سینه ها شده اند ، گزینه بسیار مناسبی می باشد و می توانند با انجام آن افتادگی سینه های خود را برطرف نمایند.

یکی از عوامل بروز افتادگی سینه ، کاهش حجم بافت سینه ها می باشد. از این رو همراه با جراحی لیفت سینه می توان جراحی پروتز سینه را نیز انجام داد و به این ترتیب همراه با بالا کشیدن سینه ها ، حجم از دست رفته سینه ها را نیز جبران نمود.

بازسازی و ترمیم سینه یا عمل ترمیمی سینه

گاهی اوقات افراد به دنبال برخی بیماری ها ؛ اعم از سرطان ، ناگزیر به انجام جراحی ماستکتومی ( برداشت سینه ) شده و در نتیجه با فقدان بخشی از بافت سینه یا تمام نسج سینه مواجه می شوند.

قاعدتا در چنین مواردی ، این دسته از افراد در پی از دست دادن بافت سینه خود با کاهش اعتماد به نفس روبرو خواهند شد.

لذا از این مسئله می توان به عنوان یکی دیگر از مواردی اشاره نمود که تصحیح و درمان آن ، نیازمند مراجعه به فوق تخصص جراحی های پستان می باشد.

با انجام جراحی ترمیمی سینه می توان ، اقدام به بازسازی و ترمیم سینه از دست رفته نموده و بدین ترتیب اعتماد به نفس از دست رفته فرد را به او بازگرداند.

لازم به ذکر است که جراحی ماستکتومی و عمل ترمیمی سینه را می توان در یک جلسه و به طور همزمان انجام داد.

اما غالبا ترجیح خانم ها بر آن است تا این دو جراحی را در دو مرحله جداگانه انجام دهند ؛ از این رو معمولا در ابتدا جراحی ماستکتومی یا برداشتن بافت سینه انجام می گیرد و پس از انجام این جراحی و بهبود بیمار و حصول نتیجه مطلوب ؛ نسبت به جراحی ترمیمی سینه اقدام خواهد شد.

همچنین اکثر پزشکان توصیه می نمایند که بیمار در وهله اول ، پروسه درمان سرطان را به پایان رسانده و پس از آن ؛ تحت جراحی سینه ترمیمی قرار گیرد و از انجام همزمان این دو جراحی خودداری نماید.

جراحی ترمیمی سینه به مراتب از دیگر اعمال جراحی پستان ، دشوارتر بوده و انجام موفقیت آمیز آن مستلزم مراجعه به بهترین جراح سینه می باشد.

جراحی سینه مردان یا جراحی ژنیکوماستی

بزرگی سینه مردان یا اصطلاحا ژنیکوماستی ؛ از معضلاتی است که برخی آقایان ، بنا به علل مختلفی با آن روبرو هستند و در نتیجه در راستای رفع و درمان این اختلال ، همواره در پی یافتن راهکاری موثر می باشند.

از عمل جراحی ژنیکوماستی یا در واقع جراحی سینه مردان ، می توان به عنوان روشی کارآمد و اثربخش جهت رفع این عارضه ؛ یاد کرد.

آقایانی که با مشکل بزرگی سینه روبرو هستند ، به منظور درمان این مشکل باید به فوق تخصص جراحی سینه مراجعه نمایند و تحت نظر ایشان قرار گیرند.

به طور کلی جراحی ژنیکوماستی می تواند از طریق بیهوشی عمومی یا بیحسی موضعی انجام پذیرد ؛ انتخاب روش جراحی بر اساس وضعیت جسمی بیمار ، سوابق پزشکی وی و نظر جراح ؛ تعیین می گردد.

وظایف جراح سینه

حیطه کاری جراح سینه شامل موارد زیر می باشد :

  • ارزیابی و بررسی دقیق پرونده پزشکی فرد مراجعه کننده ، معاینه فیزیکی و انجام تست سرطان سینه
  • تجویز و درک تست های آزمایشگاهی و تصویربرداری های پزشکی و تجویز دارو
  • انجام پروسه های کم تهاجم همچون ماموگرافی به همراه بیوپسی
  • انجام جراحی های درمانی همچون لامپکتومی ، ماستکتومی و جراحی ترمیمی پستان
  • انجام جراحی های زیبایی همچون ماستوپکسی ، ماموپلاستی ، عمل پروتز سینه و ژنیکوماستی

جراح سینه چگونه بیماری های مربوط به پستان را تشخیص می ده د؟

جراح پس از معاینه،  معمولا از فرد می خواهد که یک سری تست تشخیصی انجام دهد.

از جمله تست های تشخیصی می توان به آزمایش خون ، سونوگرافی سینه ، ماموگرافی و تست MRI اشاره کرد.

لازم به ذکر است که MRI ، تصاویر کاملی از سینه به همراه تمام جزئیات مربوط به آن را ارائه می دهد.

جراح سینه با بررسی نتایج حاصل از هر یک از تست ها ، می تواند بیماری پستان را تشخیص دهد و پس از آن گزینه درمان مناسب را انتخاب کند.

جراح سینه چه بیماری های را می تواند درمان کند ؟

کلسیفیکاسیون پستان توده هایی هستند که به سبب رسوب کلسیم تشکیل می شوند و عمدتا خوش خیم می باشند و به روند درمانی خاصی نیاز پیدا نمی کنند. تنها با انجام تست ماموگرام ، جراح تغییرات آن را زیر نظر می گیرد.

جراح سینه قادر است با اتخاذ روند درمانی مناسب ، انواع سرطان پستان را در مراحل اولیه و نیمه پیشرفته درمان کند.

سرطان های پیشرفته درمان پذیر نخواهند بود ؛ اما جراح می تواند با انجام شیمی درمانی یا پرتو درمانی ، شدت علائم آن را کاهش دهد.

نکروز چربی توده ای است که به سبب بافت مردگی چربی در پستان پدید می آید و عموما خوش خیم می باشد ؛ در صورت افزایش سایز این توده ، جراح سینه می تواند با انجام عمل آن را از بافت پستان خارج کند.

فیبروآدنوم ها عموما کیست های خوش خیم محسوب می شوند ؛ اما در برخی موارد در صورت رشد آن ها ، جراح با انجام عمل آن را از سینه خارج می کند تا در آینده مشکل ساز نشوند.

اکتازی مجاری پستان یکی دیگر از بیماری های خوش خیم سینه به حساب می آید.

این بیماری معمولا خود به خود برطرف می شود ، اما در صورتی که ترشح غیر معمول نوک پستان متوقف نشود ؛ جراح با انجام جراحی ، نسبت به درمان این بیماری اقدام می کند.

چه زمانی باید به جراح سینه مراجعه نمایید ؟

در صورت بروز هر یک از موارد زیر ، لازم است که به جراح سینه مراجعه کنید :

  • چنانچه در بافت پستان خود توده یا برآمدگی قابل لمسی را مشاهده کردید یا در نتیجه به دست آمده از تست ماموگرام ، وجود توده توسط پزشک عمومی تشخیص داده شود.
  • اگر در پستان های خود دردی را احساس کردید که به درد دوره قاعدگی مربوط نمی شود.
  • در صورتی که علائمی همچون ورم، قرمزی و التهاب در پستان هایتان نمود پیدا کند.
  • چنانچه در شکل یا بافت پستان ها تغییراتی ایجاد شود.
  • اگر که در ظاهر یا بافت پوست پستان تغییری بروز پیدا کند.
  • هرگاه که شاهد ترشحات غیرطبیعی از نوک پستان بودید.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]