زمان مطالعه: 5 دقیقه

عمل جراحی سینه

عمل جراحی سینه به منظور کاهش یا افزایش سایز سینه ها انجام می گیرد و با توجه به هدف جراحی ، انواع مختلفی دارد.

انواع عمل جراحی سینه :

  • جراحی بزرگ کردن سینه
  • جراحی کوچک کردن سینه
  • جراحی لیفت سینه
  • جراحی بازسازی سینه

عمل جراحی سینه

جراحی بزرگ کردن سینه :

عمل ماموپلاستی افزایشی ( جراحی بزرگ کردن سینه ) با هدف افزایش سایز سینه و به طور معمول با جای گذاری پروتز سینه انجام می شود.

جراحی کوچک کردن سینه

بانوانی که سینه های بزرگی دارند و سایز سینه شان خیلی زیاد است ، دچار مشکلات و عوارضی همچون درد قفسه سینه و کمر می شوند ، که با کمک جراحی پلاستیک و روش های پیکرتراشی مانند لیپوماتیک ، می توان به رفع این مشکلات پرداخت

جراحی لیفت سینه

جراحی لیفت سینه (  جراحی ماستوپکسی ) در بانوانی که به دلیل شیردهی و یا چاقی لاغری های متعدد دچار مشکل افتادگی سینه شده اند ، انجام می شود.

این جراحی با بالا کشیدن پوست سینه ، ظاهری زیباتر و جوان تر و در صورت نیاز افزایش حجم و سایز سینه را به همراه خواهد داشت.

همچنین این جراحی برای بانوانی که هاله قهوه ای رنگ سینه شان نیاز به ترمیم دارد و یا خیلی بزرگ است نیز ، کاربرد دارد.

جراحی بازسازی سینه

جراحی بازسازی سینه با هدف اصلاح و رفع ایرادات ظاهری سینه ها انجام می شود. معمولاً این جراحی،  در پی درمان سرطان سینه و افرادی که ماستوپکسی انجام داده اند ، کاربرد دارد.

بازسازی سینه ها ، به طور معمول به کمک ایمپلنت ها صورت می گیرد. البته با بهره گیری از بافت طبیعی بدن بیمار نیز این جراحی امکان پذیر خواهد بود.

به طور کلی عمل جراحی سینه ، افزایش اعتماد به نفس در بانوان را به دنبال خواهد داشت.

عمل جراحی سینه

چه افرادی کاندید مناسب عمل جراحی سینه می باشند ؟

به طور کلی افرادی که به منظور انجام عمل جراحی سینه مراجعه می کنند از منظر جراح به 4 گروه تقسیم می شوند :

  1. افرادی که سینه آن ها دارای دارای تقارن ، سایزی کوچک و رشد نیافته است یا اینکه در اثر بارداری و شیردهی سینه های آن ها دچار افتادگی یا کاهش سایز شده است.
  2. خانم هایی که دارای سینه هایی بزرگ و عموما افتاده هستند.
  3. بانوانی که از سایز و حجم سینه های خود رضایت دارند اما با افتادگی سینه مواجه هستند.
  4. بانوانی که دچار افتادگی زیادی در سینه هستند و همچنین در آن ها حجم سینه دارای تناسب با اندام شان نمی باشد و به عبارتی حجم سینه آن ها کوچکتر از حد طبیعی است.

دلایل افتادگی سینه ها

اکثر خانم ها با بالا رفتن سن ، نوسانات وزن ، بعد از زایمان ، در دوران شیردهی و دیگر عوامل با تغییراتی در فرم ظاهری سینه های خود مواجه می شوند.

به نحوی که سینه آن ها حالت اولیه خود را از دست داده ، از سفتی و قوام آن کاسته شده و به تدریج شروع به شل شدن می کند. به این ترتیب نوک و هاله سینه که در برجسته ترین بخش سینه قرار دارند از موقعیت اصلی شان به سمت پایین جابجا می شوند.

لازم به ذکر است که در چنین افرادی باید از پروتزی کوچکتر استفاده شود و عمل لیفت سینه نیز با کشیدن پوست با حداقل میزان ممکن انجام شود.

به طور کلی عمل جراحی سینه برای افرادی مناسب می باشد که از این عمل توقعاتی واقع بینانه و منطقی داشته باشند ، به محدودیت هایی که این عمل دارد واقف باشند و در بکارگیری دستورالعمل های بعد از عمل نیز دقیق و منظم باشند و به این ترتیب از بروز عوارض احتمالی پس از عمل پیشگیری به عمل آورند.

اقدامات قبل از عمل جراحی سینه

  • از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی به مدت دو هفته قبل از عمل جراحی سینه خودداری نمایید.
  • در صورت داشتن مشکل گوارشی یا بیماری خاص و مصرف دارویی خاص جراح سینه را مطلع سازید.
  • از خوردن داروهایی از قبیل آسپرین و وارفارین که باعث اختلال در انعقاد خون می شوند پرهیز نمایید.
  • شب قبل از جراحی سینه استحمام نمایید زیرا بعد از عمل جراحی سینه ، تا چند روز نمی توانید دوش بگیرید.
  • حدود 8 ساعت ، قبل از جراحی سینه از خوردن و آشامیدن خودداری نمایید ؛ زیرا باید در روز عمل ناشتا باشید.

مراقبت های بعد از عمل جراحی سینه

  • داروهای تجویز شده توسط پزشک معالج خود را به طور مرتب و رأس ساعت معین مصرف نمایید و در مصرف آن سهل انگاری نکنید ، چرا که در این صورت امکان دارد با عوارضی ؛ اعم از عفونت در محل جراحی و مواردی از این قبیل مواجه گردید.
  • برای جبران مایعات از دست رفته بدن ، رژیم غذایی خود را بعد از جراحی زیبایی سینه با مایعات شروع کنید.
  • در هفته اول پس از جراحی سینه ، استراحت کافی داشته باشید و حین خوابیدن به مدت 3 هفته فقط به پشت و طاقباز استراحت کنید و به هیچ عنوان بر روی شکم نخوابید زیرا همانطور که می دانید خوابیدن به روی شکم سبب ایجاد فشار بر سینه ها شده و بدین ترتیب نتیجه جراحی را تحت تاثیر قرار داده و بر آن اثر سوء می گذارد.
  • به مدت دو هفته بعد از عمل جراحی سینه ، از استعمال هر گونه دخانیات و مصرف مشروبات الکلی پرهیز کنید.
  • از حمل اجسام با وزن بالاتر از 3 کیلوگرم ، انجام فعالیت های پر تحرک ، ورزش های سنگین و حرکت دادن بیش از اندازه دست ها که باعث فشار آمدن به سینه ها می شود تا چند وقت بعد از جراحی سینه ؛ جدا خودداری نمایید.

سایر مراقبت ها بعد از عمل جراحی سینه

  • سوتین طبی که جراح سینه برای تان تجویز نموده است را به طور دائم استفاده کنید و فقط هنگام استحمام کردن می توانید آن را خارج نمایید.
  • در برخی موارد ، با توجه به شرایط فیزیکی بیمار ممکن است پزشک اقدام به گذاشتن درن در سینه وی نماید ؛ در این صورت فرد باید مادامی که درن در سینه های وی قرار دارد ، به نحو احسن از آن مراقبت نموده و از کشیده شدن آن جلوگیری کند و در نهایت ، در زمانی که پزشک معالج توصیه نموده به منظور خارج نمودن درن از سینه ها ، به مطب ایشان رجوع کند.
  • بروز تورم و کبودی در محل جراحی ، از عوارض بدیهی ناشی از عمل می باشد که تقریبا بعد از تمامی اعمال جراحی ؛ بیمار با آن مواجه خواهد بود و معمولا استفاده از کمپرس یخ تا 48 ساعت پس از عمل ، می تواند به جلوگیری از افزایش این عوارض کمک نموده و همچنین از میزان ورم و کبودی به وجود آمده به میزان چشمگیری بکاهد.

افرادی که جراحی سینه انجام داده اند ؛ با مورد توجه قرار دادن موارد فوق ، می توانند از طول دوران نقاهت خود کاسته و به نتایج ایده آل خویش از این عمل جراحی دست یابند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]