زمان مطالعه: 5 دقیقه

جراحی پروتز سینه ، جزو جراحی های زیبایی به شمار می روند و به طور کلی هزینه پروتز سینه را فرد باید به طور آزاد پرداخت نماید. هزینه عمل پروتز کردن سینه ها همچنین به نوع پروتز و جنس آن ، شرکت تولید کننده پروتز و نیز نوع مواد پرکننده نیز وابسته است. پروتز سینه به دو منظور انجام می شود. یکی افرادی که تنها به منظور زیبایی بیشتر و تناسب اندام برای جراحی بزرگ کردن سینه ، اقدام می کنند و دیگری افرادی که به علت درمان و جراحی سرطان سینه ، بافت سینه خود را از دست داده باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص مطالعه این مقاله از دکتر محمد هادیزاده ، بهترین جراح سینه خوب در تهران را از دست ندهید.

 

هزینه پروتز سینه در تهران - دکتر هادیزاده

 

افراد مناسب برای انجام جراحی پروتز پستان

  • افرادی که در اثر کاهش وزن یا شیر دهی دچار آتروفی ( تحلیل رفتگی سینه ) شده اند.
  • خانم هایی که سایز سینه های شان کوچک است و با دیگر اندام های شان تناسبی ندارد .
  • بانوانی که تمایل دارند تا قسمت بالایی سینه های شان پر باشد و برجسته تر باشد .
  • افرادی که به علت نقص مادر زادی سینه های شان نا قرینه است و یا یکی از سینه ها رشد کافی نداشته باشد.
  • بانوانی که تحت درمان سرطان سینه قرار گرفته اند و بخشی یا همه ی بافت سینه شان را از دست داده اند.

 

هزینه پروتز سینه - دکتر هادیزاده

 

تعیین هزینه پروتز سینه بر اساس انواع پروتز پستان

پروتز هایی که در جراحی پروتز پستان استفاده می گردد بر اساس جنس مواد پرکننده ، شکل و میزان برجستگی به انواع گوناگونی تقسیم بندی می شوند و انتخاب نوع ایمپلنت سینه به نظر فرد و جراح سینه بستگی خواهد داشت. پروتز کردن سینه بر اساس جنس ماده ی دورنی به دو دسته پروتز سالینی یا آب نمکی یا پروتز سیلیکونی تقسیم می شوند. جنس پوسته ی کلیه پروتز های سینه سیلیکون می باشد.

پروتز های سالینی

پروتز سالینی از آب نمک استریل شده پر شده است و مانند پروتز های سیلیکونی شکل طبیعی بافت سینه را ندارد و امروزه کاربردشان کاهش یافته است. پروتز پستان از نوع سالینی دارای هزینه کمی هستند.

 

هزینه پروتز سینه - دکتر هادیزاده

 

پروتز های سیلیکونی

این دسته از ایمپلنت سینه با ژل سیلیکون پر شده است و شباهت بیشتری به بافت طبیعی سینه دارد. کاربرد پروتز های سیلیکونی برای همه افراد قابل استفاده می باشد و امروزه بیشتر از پروتز های سالینی مورد استفاده قرار می گیرد. هزینه پروتز سینه از نوع سیلیکونی نسبت به سالینی بیشتر است.

  • انواع پروتز های سیلیکونی
ایمپلنت های سیلیکونی گرد

در نوع گرد پروتز شکلی شبیه نیم دایره دارد.

ایمپلنت های سیلیکونی قطره اشکی

نوع قطره اشکی از نظر شکل و ظاهر شبیه بافت طبیعی سینه است و مناسب افرادی است که خواستار داشتن سینه ای کاملا شبیه سینه طبیعی و عادی خود هستند.

نکاتی درباره هزینه پروتز سینه در تهران

نوع ایمپلنت هایی که قرار است برای بیمار استفاده شود در تعیین هزینه پروتز سینه تاثیر دارد معمولا این انتخاب بر اساس فاکتورهای زیر انجام می شود :

  1. بر اساس معاینه بالینی توسط پزشک
  2. فرم سینه
  3. خواسته بیمار

همچنین لازم به ذکر است این جراحی تحت بی هوشی عمومی انجام می شود. معمولاً فرد در همان روز عمل مرخص خواهد شد . اما لازم است تا چند روز را استراحت نماید. توصیه می شود تا در چند روز اول یک نفر در منزل همراه شما باشد. در انجام کارهای تان به شما کمک کند. دقت داشته باشید که مواردی مثل خرید دارو و مواد خوراکی لازم در این دوران و همچنین سوتین های طبی را می توان در مجموعه هزینه پروتز سینه در تهران جای داد.

 

 

چه عواملی در تعیین هزینه پروتز سینه در تهران نقش دارند ؟

مهارت جراح : از جمله عوامل موثر در هزینه پروتز سینه در تهران ، میزان تخصص ، مهارت و تجربه جراح سینه است. بدیهی است که هر چه پزشک از تجربه کاری بیشتری برخوردار باشد و در این زمینه شهرت خوبی داشته باشد ، هزینه انجام این جراحی بیشتر خواهد بود.

شهر و موقعیت جغرافیایی : هزینه زندگی در شهرهای بزرگ نسبت به شهرهای کوچک و شهرستان ها بیشتر است ، این موضوع نیز در تعیین هزینه ویزیت و عمل های جراحی تاثیرگذار می باشد. از طرفی موقعیت قرارگیری کلینیک و مطب پزشک نیز از دیگر موارد موثر در این امر می باشند. دقت داشته باشید که هرچه کلینیک جراحی در موقعیت مکانی خوبی واقع شده باشد و از تجهیزات بالایی برخوردار باشد ، این موضوع در افزایش هزینه های جراحی تاثیرگذار خواهد بود.

وضعیت بیمار : شرایط جسمانی و وضعیت سینه های همه بیماران یکسان نیست و برخی از بیماران برای اینکه به نتیجه خوبی دست پیدا کنند ، نیاز است تا در حین قرار دادن ایمپلنت ها ، اصلاحات دیگری نیز برای آن ها انجام شود. برای مثال در افرادی که تقارن میان پستان ها وجود ندارد ، لازم است این موضوع نیز در کنار انجام جراحی پروتز کردن پستان انجام شود تا در نهایت نتیجه خوب و رضایت بخشی حاصل شود. این موضوع نیز از دیگر موارد موثر در تعیین هزینه جراحی پروتز سینه در تهران ، در افراد مختلف می باشد.

نوع برند ایمپلنت مورد استفاده : همانطور که می دانید برندهای مختلفی از ایمپلنت پستان در بازار وجود دارند که با توجه به کیفیت و شرکت سازنده هزینه های متفاوتی دارند ، همچنین هزینه ایمپلنت ها بر اساس سایز نیز متفاوت است. که این موضوع در تعیین هزینه پروتز سینه تاثیر دارد ؛ به همین دلیل هزینه نهایی ناشی از پروتز کردن سینه بعد از انجام بررسی ها و معاینات لازم و با در نظر گرفتن نوع برند و سایز انتخابی شما ، مشخص و تعیین می شود.

آیا بیمه هزینه پروتز سینه را پرداخت می نماید ؟

هر چند که برخی از بیماران مبتلا به سرطان بعد از تخلیه بافت پستانی ، تصمیم به انجام عمل کاشت پروتز در پستان می گیرند ، با این حال از آنجایی که درصد زیادی از خانم ها با هدف افزایش سایز سینه ها و زیبایی این پروسه را انجام می دهند ، این فرآیند در دسته عمل های زیبایی قرار می گیرد ، از این رو بیمه هزینه های مربوط به عمل پروتز پستان را تحت پوشش قرار نمی دهد و لازم است تمامی هزینه های مربوط به بیمارستان ، اتاق عمل ، بستری ، هزینه ایمپلنت و غیره توسط خود بیمار پرداخت شود. امید است در سال های آینده هزینه این جراحی برای بیماران مبتلا به سرطان پستان که با هدف ترمیم بافت سینه از ایمپلنت استفاده می کنند ، تحت پوشش بیمه قرار بگیرد.

آیا هزینه پروتز گرد با هزینه پروتز سینه اشکی متفاوت است ؟

در واقع متریال بکار رفته شده در ساخت پروتز و شرکت سازنده پروتزها در تعیین هزینه ایمپلنت پستان تاثیر دارند ؛ از این رو نمی توان گفت شکل پروتز تاثیری در تعیین قیمت ها دارد.

آیا سایز پروتز در افزایش یا کاهش هزینه پروتز سینه تاثیر دارد ؟

بله در کنار برند پروتز ، سایز ایمپلنت می تواند در کاهش یا افزایش هزینه ها تاثیر داشته باشد. برای انتخاب سایز ایمپلنت باید با پزشک خود مشورت کنید چرا که عواملی وجود دارند در انتخاب سایز دخیل هستند.

اگر همزمان با عمل ایمپلنت سینه ، لیفت پستان انجام دهیم هزینه درمان بیشتر می شود ؟

بله ، البته در نظر داشته باشید که هزینه همزمان این دو جراحی بسیار با صرفه تر از جراحی به صورت جداگانه خواهد بود. به جز هزینه ، شما با انجام عمل همزمان لیفت و پروتز پستان از مزیت های بسیاری برخوردار خواهید شد. برای مثال  تنها یک بار بیهوشی و دوره نقاهت را سپری می کنید و در نهایت نتیجه ایده آل و زیباتری حاصل خواهد شد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 3.3]