زمان مطالعه: 4 دقیقه

عمل پروتز سینه در تهران

پروتز سینه در تهران : امروزه یکی از پر طرفدار ترین اقدامات زیبایی در بانوان ، پروتز سینه می باشد. جراحی پروتز سینه با هدف افزایش سایز سینه و همچنین ایجاد تناسب و تقارن در اندام بانوان انجام می شود. توجه داشته باشید که انتخاب بهترین جراح سینه در نتیجه نهایی این جراحی تاثیر مستقیم دارد.

انواع پروتز سينه

از نظر شکل ظاهری پروتز های سینه به دو نوع تقسیم می شوند :

  • پروتز سینه گرد یا مدور : پروتز سینه گرد برای افرادی که خواستار سینه برجسته با بافت نرم هستند گزینه مناسبی می باشد. این نوع پروتز در همه زوایا و از نمای نیمرخ و روبرو به یک شکل می باشد.
  • پروتز سینه آناتومیکال یا قطره اشکی : افرادی که می خواهند بعد از جراحی پروتز سینه ، سینه هایشان فرمی طبیعی داشته باشد باید از پروتز های قطره اشکی استفاده کنند. در پروتز های قطره اشکی قسمت بالایی پروتز ، مسطح تر بوده و هر چه به سمت پایین پروتز نزدیک می شویم ، حجیم تر می شود و به فرم طبیعی سینه انسان شباهت دارد.

پروتز سینه

جنس پروتز سینه

در ابتدا باید متذکر شد که امروزه جنس بخش بیرونی تمامی پروتزهای سینه از سیلیکون می باشد ، سیلیکون ماده ای است که در طبیعت موجود است و در بدن انسان نیز یافت می شود ؛ لذا با بدن سازگار بوده و بدن نسبت به آن هیچ گونه واکنش منفی نشان نمی دهد.

پروتز های سینه بر اساس جنس و ماده پر کننده آن به دو دسته آب نمکی و سیلیکونی تقسیم می شوند که در ادامه به شرح توضحیاتی در رابطه با هر یک پرداخته ایم :

  • پروتزهای سرم نمکی یا سالین : این نوع پروتز با آب و نمک استریل شده پر شده است. این پروتزها در هنگام لمس ، حالت طبیعی ندارند و در صورت پارگی محتوای آن ها به بیرون نشت می کند.

البته در صورت نشت محتوای این پروتزها ، نباید نگران بود زیرا شامل آب و نمک می باشد و به راحتی توسط بدن جذب شده و پس از آن دفع می گردد.

گرچه نباید از این موضوع غافل بود که در صورت پارگی پروتز سینه باید نسبت به تعویض پروتز سینه اقدام نمود.

  • پروتزهای ژل سیلیکونی : این نوع پروتز سینه به بافت طبیعی سینه شباهت زیادی دارد ؛ به همین دلیل امروزه از پروتز سیلیکونی سینه بیشتر استفاده می شود. درصد پارگی این پروتزها بسیار ناچیز است و در صورت پارگی نیز محتوای آن ها به بیرون نشت نخواهد کرد.

پاسخ به سوالات متداول پروتز سینه توسط دکتر هادیزاده بهترین جراح سینه تهران

مراقبت های بعد از پروتز سینه

زمان ریکاوری بعد از جراحی پروتز سینه ، بستگی به نوع فرآیند جراحی ، توانایی طبیعی بدن در بهبودی و رعایت مراقبت های بعد از عمل دارد. جراح و تیم پزشکی با توجه به ظرفیت بدنی بیمار دستورات لازم در خصوص مراقبت های پس از جراحی ارائه خواهند داد. بخشی از این دستورات در ذیل آمده است.

  • در ابتدا لازم به ذکر است که بعد از جراحی پروتز سینه ، بانداژ گاز استریل بر روی برش های جراحی گذاشته می شود. همچنین درن پلاستیکی نیز در برخی موارد در داخل قفسه سینه قرار می گیرد تا بدین ترتیب مایعات اضافی از این طریق خارج شوند. ( درن معمولا یک تا دو هفته بعد از جراحی برداشته می شود. )
  • از آن جا که بدن طی دوران نقاهت پس از هر عمل جراحی ؛ از جمله جراحی پروتز سینه ، تحرک کافی ندارد ؛ پس از عمل ، احتمال بروز ییوست وجود خواهد داشت ؛ لذا به منظور جلوگیری از یبوست و همچنین پیشگیری از افزایش تورم ناشی از عمل ، بدن باید آبرسانی یا به عبارتی هیدراته شود ؛ در نتیجه ، باید اشاره داشت که نوشیدن آب کافی در دوره نقاهت عمل پروتز سینه بسیار مهم است..
  • افراد در دوران بهبودی بعد از جراحی پروتز سینه ، باید از نوشیدنی های حاوی کربنات ، کافئین و الکل خودداری کنند.
  • سوتین ها یا اصطلاحا سینه بندهای طبی مخصوص که بعد از جراحی پروتز سینه برای بیماران تجویز شده و به پوشیدن آن اکیدا توصیه می شود ؛ از مواردی است که در تثبیت فرم جدید سینه ، جلوگیری از تشدید تورم و پیشرفت روند بهبودی بسیار اثرگذار است. ( سوتین های طبی را باید تا زمانی که پزشک معالج توصیه می کند ، بپوشید )

سایر مراقبت های بعد از پروتز سینه

  • افراد باید تا چند وقت بعد از جراحی پروتز سینه ، از لباس های زیپ دار و  دکمه دار استفاده کنند ؛ چرا که لباس های جلو  بسته که از سر به تن می شوند ، هنگام پوشیدن سبب کشیده شدن سینه ها شده و بدین ترتیب منجر به بروز عوارض خواهند شد.
  • در خصوص حمام کردن و دوش گرفتن بعد از جراحی پروتز سینه ، از روزی که پزشک تان تعیین می نماید مجاز به استحمام خواهید بود ؛ البته حداقل تا 6 هفته پس از عمل باید از قرارگیری طولانی مدت زیر دوش آب و همچنین قرار گرفتن در وان ؛ خودداری کنید.
  • پس از جراحی پروتز سینه ، داروهای ضد درد تجویز شده را به منظور کنترل درد و جلوگیری از افزایش آن و همینطور پیشگیری از بروز سایر عوارض جانبی مطابق دستور به مصرف برسانید.
  • در رابطه با نحوه صحیح خوابیدن بعد از جراحی پروتز سینه ؛ تقریبا تا 6 هفته پس از عمل ، صرفا باید به پشت و در حالتی که سر در موقعیتی بالاتر از قفسه سینه قرار دارد بخوابید. ( خوابیدن به پشت ، می تواند تورم یا ناراحتی و درد احتمالی را کاهش داده و مانع جابجایی پروتز یا ایمپلنت شود. )
  • به مدت 4 الی 6 هفته پس از عمل پروتز سینه ؛ از انجام ورزش های شدید ، برداشتن اجسام با وزن بالا و فعالیت های سنگین بپرهیزید.
  • طی اولین سال بعد از جراحی پروتز سینه ، باید از قرارگیری موضع جراحی در معرض نور خورشید خودداری نمایید ؛ در صورت لزوم قرار گیری زیر نور آفتاب ، حتما خراش جراحی را بپوشانید یا از ضد آفتاب استفاده کنید.
  • توجه داشته باشید که استعمال سیگار ، می تواند خطر عفونت و خونریزی را افزایش دهد و روند بهبودی زخم ها را مختل کند ؛ از این رو توصیه می شود تا 2 هفته پس از عمل پروتز سینه از مصرف دخانیات پرهیز کنید.

هزینه پروتز سینه در تهران

هزینه پروتز سینه به فاکتور های مختلفی بستگی دارد و بعد از بررسی و معاینه توسط پزشک مشخص خواهد شد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]