زمان مطالعه: 3 دقیقه

جراحی پروتز سینه نوعی جراحی زیبایی سینه است که با هدف تغییر حجم و سایز پستان ها ، همچنین ترمیم سینه از دست رفته به منظور درمان سرطان سینه انجام می شود که اقداماتی که فرد قبل و بعد از جراحی پروتز سینه انجام می دهد تاثیر بسزایی در ایجاد نتایج مطلوب خواهد داشت. دکتر محمد هادیزاده ، جراح سینه تهران در جلسه مشاوره حضوری در مورد مراقبت هایی که قبل و بعد از جراحی پروتز پستان باید رعایت شود توصیه های لازم را بیان خواهد کرد. فرد معمولا بعد از انجام عمل پروتز زمانی که به شرایط نرمالی رسید ترخیص خواهد شد طبق نظر جراح سینه اگر پروتز روی عضله قرار گرفته باشد فرد همان روز ترخیص می شود و چنانچه پروتز زیر عضله قرار گرفته باشد به منظور کنترل درد فرد ممکن است یک شب بستری شود.

قبل و بعد از جراحی پروتز سینه - دکتر هادیزاده

قبل و بعد از جراحی پروتز سینه چه کار کنیم ؟

با انجام اقدامات زیر در نتیجه و تسریع روند بهبودی جراحی سینه تاثیر گذار خواهیم بود.

اقدامات قبل از جراحی پروتز

  • به مدت دو هفته قبل از عمل پروتز از مصرف داروهایی که دچار اختلال در انعقاد خون می شوند از قبیل آسپرین و بروفن خودداری نمایید.
  • از مصرف دخانیات و مشروبات الکل به مدت دو هفته قبل از عمل سینه خودداری نمایید.
  • چنانچه بیماری خاصی دارید یا داروی خاصی استفاده می کنید جراح زیبایی سینه را مطلع سازید.
  • آزمایشاتی که جراح سینه تهران تجویز نموده است را انجام دهید و در روز جراحی سینه همراه داشته باشید.
  • روز عمل پروتز ناشتا باشید و یک ساعت قبل از زمان تعیین شده در کلینیک حضور داشته باشید.

مراقبت های بعد از جراحی پروتز

  • داشتن ورم سينه بعد از پروتز طبیعی می باشد و استفاده از کمپرس سرد باعث کاهش تورم ، درد و کبودی خواهد شد.
  • سوتین طبی که جراح سینه تجویز نموده است را به طور دائم بعد از عمل جراحی سینه استفاده نمایید.
  • بعد از عمل پروتز از تحت فشار قرار دادن قفسه سینه پرهیز کنید و به صورت طاقباز بخوابید.
  • رژیم غذایی خود را با مصرف مایعات ، میوه از قبیل آناناس تازه شروع کنید تا موجب تسریع در بهبود کبودی و تورم شود.
  • مصرف سدیم را به حداقل ممکن برسانید.
  • از حرکت بیش از حد دست و از انجام فعالیت های سنگین خوداری نمایید.
  • پروتز بعد از 12 هفته در بدن جا می افتد و فرد بعد از هفته چهارم قادر خواهد بود نرم تر و متحرک شدن پروتز را احساس کند.

عکس های قبل و بعد از جراحی پروتز سینه

چند توصیه مهم برای قبل و بعد از جراحی پروتز سینه

زمانی که برای عمل پروتز کردن سینه اقدام می کنید ، لازم است برخی نکات و شرایط را رعایت کنید تا آمادگی لازم جهت این جراحی را به دست آورید تا به نتیجه مطلوب و رضایت بخشی دست پیدا کنید ؛ همچنین بعد از جراحی نیز برای جلوگیری از بروز هر نوع عارضه و تغییر در نتیجه جراحی ، مستلزم به رعایت برخی نکات هستید. موضوع مهم و قابل توجه در این است که برخی نکات مراقبتی مشترک بوده و بیمار قبل و بعد از جراحی پروتز سینه باید نسبت به رعایت آن ها هشیارانه عمل کند که در ادامه نیز به همین موارد پرداخته شده است :

  1. یکی از موارد مهم ، عدم استعمال سیگار و دخانیات است. برای آنکه در روند جراحی و دوره نقاهت شما مشکل جدی ایجاد نشود ، باید از مصرف هر گونه دخانیات و همچنین نوشیدن مشروبات الکلی خودداری نمایید ؛ چرا که سیگار و الکل مشکلاتی را در خونرسانی و ترمیم بافت های بدن ایجاد می کنند و دوره بهبودی را با اختلال و مشکلات جدی همراه می کنند. به همین دلیل لازم است بیماران قبل و بعد از جراحی پروتز سینه اقدام به ترک سیگار و مشروبات الکلی نمایند.
  2. نکته مهم دیگر توجه به رژیم غذایی است ؛ هر چند که محدودیت غذایی قبل و بعد از جراحی بزرگ کردن سینه با پروتز وجود ندارد ؛ با این حال برای آنکه دوره نقاهت شما با سرعت بیشتری سپری شود و حال عمومی خوبی داشته باشید ، لازم است رژیم غذایی شما سرشار از ویتامین ، پروتئین و مواد معدنی مفید باشد که به تقویت سیستم ایمنی بدن و همچنین ترمیم و بهبود سریع تر بافت های بدن بعد از جراحی کمک کند. لازم است از دو هفته قبل از جراحی ، رژیم غذایی سالم و مناسبی را دنبال کنید و آن را تا چد هفته بعد از جراحی ادامه دهید.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]