زمان مطالعه: 5 دقیقه

درباره عمل زیبایی سینه

عمل زیبایی سینه به منظور داشتن سینه هایی خوش فرم متناسب با آناتومی بدن انجام می شود که با تغییر سایز و موقعیت پستان و کوچک یا حجیم کردن و بالا کشیدن سینه ها صورت می گیرد.

برای این که از جراحی سینه نتایج مطلوبی حاصل گردد ؛ توصیه می شود که عمل زیبایی سينه خود را نزد بهترین جراح سینه انجام دهید و همچنین توصیه های ایشان را که در جلسه قبل از عمل زیبایی سینه برای شما تبیین می نمایند ؛ به درستی و با دقت انجام دهید.

ممکن است این سوال برای تان پیش بیاید که بهترين جراح زيبايي سينه در تهران کیست ؟ افراد با پرس و جو از اطرافیان و جستجو در موتورهای جستجو می توانند جراح سینه خود را انتخاب کنند.

انواع عمل زیبایی سینه

عمل کوچک کردن سینه

ماموپلاستی یا جراحي كوچك كردن سینه ، با هدف داشتن سینه های کوچک انجام می شود و بانوانی که از بزرگی سینه های خود رنج می برند کاندیدای مناسبی برای این نوع از جراحي سينه هستند.

عمل کوچک کردن سینه آقایان

عمل ژنیکوماستی یا جراحي كوچك كردن سينه آقایان ، به منظور کوچک کردن سینه آقایان انجام می شود. سینه مردان ، بنا به دلایل ژنتیکی یا اختلالات هورمونی می تواند رشد بیش از حد داشته و سبب بر هم خوردن تناسب اندام و کاهش اعتماد به نفس آن ها شود.

عمل بزرگ کردن سینه

جراحی پروتز سینه یا بزرگ کردن سینه ، با هدف خوش فرم وحجیم کردن سینه بانوانی انجام می شود که دارای سینه های کوچک هستند یا به دلیل درمان سرطان سینه ؛ قسمتی از بافت یا به طور کامل بافت سینه خود را از دست داده اند.

عمل بالا کشیدن سینه

عمل لیفت سینه ، با هدف بالا کشیدن سینه های افتاده و قرار گرفتن سینه ها در موقعیت متناسب با آناتومی بدن انجام می شود.

نکته قابل ذکر این است که در جراحی بزرگ كردن سينه ؛ اگر افتادگی سینه شدید باشد باید همراه با پروتز سینه ، عمل لیفت سینه نیز انجام گیرد.

عمل زیبایی سینه 2

نقش جراح سینه در عمل زیبایی سینه

  • بهترین جراح سينه باید سلامت فرد را بدون در نظر گرفتن منافع مالی اولویت کار خود قرار دهد و دیدگاه کلی از نتیجه جراحی سینه به فرد بدهد تا در مورد انجام عمل سینه تصمیم گیری نماید.
  • بهترین جراح عمل سینه اندام و چارچوب کلی بدن فرد را مورد بررسی قرار می دهد و بهترین روش را برای ایجاد نتیجه مطلوب و مورد رضایت انتخاب می کند.
  • جراح سینه قبل از اقدام به عمل جراحی سینه بیمار را در مورد مبتلا بودن به بیماری خاص یا مصرف داروی خاص مورد بررسی قرار می دهد تا جراحی سینه را با شرایطی کاملا ایمن انجام دهد.
  • برای انجام مشاوره حضوری به مطب مراجعه نمایید و از جراح سینه بخواهید که نمونه کارهایی که داخل مطب موجود می باشد را مشاهده نمایید.
  • می توانید با اشخاصی که در فواصل زمانی مختلف بعد از جراحی سینه به مطب مراجعه می کنند صحبت کنید و میزان رضایت افراد را از انجام جراحی زیبایی سینه مورد سنجش قرار دهید.
  • جراح سینه در جلسه مشاوره قبل از جراحی زیبایی سینه توصیه های لازم را در مورد اقدامات قبل و مراقبت های بعد از جراحی سینه بیان می کند و آزمایشات لازم را برای چک کردن وضعیت بدنی فرد تجویز می نماید.

مراقبت های بعد از عمل زیبایی سینه

  • پزشک معالج شما به منظور جلوگیری از بروز عفونت ؛ برای تان داروی آنتی بیوتیک تجویز می نماید که باید مطابق دستور ، دوره آنتی بیوتیک را کامل کنید.
  • همچنین جهت کمک به کنترل درد و تسکین آن ، نیز برای شما داروهای مسکن معمولی تجویز می گردد که باید این داروها را نیز طبق دستور به مصرف برسانید.
  • لطفا در صورتی که داروهای کنترل کننده درد ، در التیام درد احتمالی ناشی از عمل موثر واقع نشد ؛ جهت مصرف هر گونه داروی مسکن حتما با پزشک معالج تان مشورت نمایید و از مصرف خودسرانه دارو اکیدا اجتناب فرمایید.
  • مصرف کلیه داروهای رقیق کننده خون ؛ از جمله آسپرین ، بروفن ، ژلوفن و غیره ، در دوران نقاهت عمل پروتز سینه ؛ یعنی حدودا تا 2 هفته پس از عمل ، ممنوع می باشد ؛ چرا که مصرف چنین داروهایی می تواند ریسک بروز خونریزی در موضع جراحی را افزایش دهد.
  • یکی از دستورات مراقبتی بسیار مهم که بعد از جراحی زیبایی سینه ؛ باید مورد توجه قرار گیرد ، نوشیدن آب به میزان کافی می باشد.
  • لازم به ذکر است که مصرف آب زیاد ، علاوه بر پیشگیری از بروز یبوست ناشی از بی تحرکی پس از عمل ؛ سبب کاهش تورم نیز خواهد شد.
  • توجه داشته باشید که پس از عمل زیبایی سینه ، تا زمانی که پزشک معالج تان معین نموده ؛ باید از مصرف نوشیدنی های حاوی الکل ، کربنات و کافئین بپرهیزید.
  • توصیه می گردد تا 24 ساعت پس از عمل ، از رانندگی کردن خودداری نموده و از کار با ماشین آلات و اموری که نیازمند هوشیاری و دقت می باشد ؛ اجتناب فرمایید.
  • انجام فعالیت های شدید بدنی ، حرکات بازو و ورزش های سنگین را به مدت 2 هفته پس از عمل ؛ محدود کنید.

 

سایر مراقبت های ضروری بعد از عمل زیبایی سینه

  • تا 2 هفته اول پس از جراحی زیبایی سینه ، باید سوتین های طبی تجویز شده را مداوما در طول شبانه روز ( به جز مواقعی که به حمام می روید ) استفاده نمایید.
  • تا روزی که پزشک تان توصیه نموده ، باید از استحمام و دوش گرفتن خودداری فرمایید.
  • تا 3 هفته پس از جراحی سینه ، شنا نکنید و از قرار گیری در وان آب پرهیز کنید.
  • بعد از عمل زیبایی سینه ؛ صرفا به حالت طاقباز ( به پشت ) بخوابید و استراحت نمایید و به کمک دو بالش ، سر خود را بالاتر از حد بدن تان قرار دهید ؛ این کار سبب بهبود گردش جریان خون شده و از تشدید کبودی و تورم در موضع عمل پیشگیری به عمل آورده و همچنین روند کاهش ورم و کبودی را تسریع می کند.
  • در ارتباط با تغذیه بعد از عمل زیبایی سینه ، باید اشاره داشت که مصرف مواد غذایی حاوی نمک و ادویه ؛ بخصوص فلفل می تواند تورم موضع عمل را تشدید کرده و پروسه بهبودی و دوران نقاهت عمل را طولانی تر کند.

لذا توصیه می شود تا چند هفته بعد از عمل زیبایی سینه ، از مصرف نمک و فلفل اجتناب کرده یا مصرف آن را به حداقل ممکن برسانید.

  • مصرف سیگار و قلیان ، به طور قابل توجهی توانایی بهبودی را کاهش می دهند ؛ از این رو به توصیه پزشک خود باید از چند هفته قبل تا چند هفته پس از عمل زیبایی سینه ، از استعمال دخانیات خودداری فرمایید.

عزیزانی که تحت عمل جراحی زیبایی سینه قرار گرفته اند ، در صورت رعایت صحیح مراقبت های مذکور ؛ قاعدتا خواهند توانست روند بهبودی خود را به خوبی سپری نموده و به نتایج ایده آل خود از این جراحی دست یابند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]