زمان مطالعه: 5 دقیقه

افرادی که به دلیل کوچک بودن سینه و از بین رفتن بافت سینه به دلایل مختلف ؛ از جمله سرطان سینه ، قصد انجام پروتز سینه را دارند بهتر است به بهترین دکتر پروتز سینه مراجعه کنند تا بهترین نتیجه را از این روش درمانی به دست آورند.

انتخاب بهترین دکتر پروتز سینه بسیار حائز اهمیت می باشد و افراد هنگام انتخاب جراح سینه مورد نظر باید به این نکته توجه کنند که ایشان ، تخصص و تبحر لازم در این زمینه را داشته باشد و برای اطمینان از انتخاب خود حتما نمونه کارهای جراح سینه مورد نظر خود را مشاهده کرده و میزان رضایت بیماران جراح منتخب خویش را بسنجند.

نتایج مورد انتظار از جراحی پروتز سینه

لازم است این نکته را متذکر شویم که باید خواسته ها و انتظارات معقول و منطقی از نتیجه جراحی داشته باشیم . دستاوردهای حاصل از عمل پروتز پستان به شرح ذیل می باشند :

  • اصلاح عدم تقارن پستان ها یا حجم از دست رفته آن ها
  • افزایش برجستگی ، سایز و فرم سینه
  • باسازی و ترمیم پستان

البته که جراحی پروتز پستان ، محدودیت هایی را نیز شامل می شود ؛ در راستای محدودیت های این عمل زیبایی می توان به این مورد اشاره کرد که پروتز سینه نمی تواند شل بودن و افتادگی سینه ها را برطرف سازد. در این صورت زنان می توانند همزمان با عمل پروتز ، جراحی لیفت سینه نیز انجام دهند.

ماستوپکسی به همراه پروتز سینه

هدف اصلی جراحی پروتز سینه، افزایش سایز پستان می باشد. این جراحی در برطرف کردن افتادگی پستان نقشی ندارد. البته انجام این دو جراحی یعنی جراحی ماستوپکسی به همراه پروتز امکان پذیر است.

ترکیب این دو جراحی با یکدیگر بهترین نتیجه را در ظاهر سینه نمایان می کند؛ چرا که هم  سایز پستان فرد را افزایش می دهد و هم افتادگی و بد شکلی آن را برطرف می سازد. در پایان این دو پروسه در کنار یکدیگر،فرد دارای  پستان های گرد و خوش فرمی خواهد بود.

جراحی بازسازی پستان به همراه پروتز سینه

زنانی که به بیماری سرطان سینه دچار می شوند، گاهی اوقات برای درمان لازم است که تحت جراحی قرار بگیرند. طی این جراحی ممکن است بخشی یا تمام بافت پستان برداشته شود. در این صورت آنان می توانند به منظور متقارن سازی پستان های خود جراحی پروتز سینه انجام دهند. در این حالت جراحی پروتز سینه، در حقیقت جهت بازسازی پستان، انجام می پذیرد.

جراحی پروتز سینه می تواند هم زمان با یا پس از جراحی  مربوط به درمان سرطان سینه (ماستکتومی) انجام شود.

بهترین دکتر پروتز سینه کیست ؟

  • بهترین جراح پروتز سینه ، کسی است که سلامت بیمار را اولویت کار خود قرار داده و با او صادق باشد و صرفا به فکر منافع شخصی خود نباشد.
  • تمامی نکات مربوط به مراقبت های قبل و بعد از پروتز سینه را در جلسه مشاوره به بیمار توضیح دهد.
  • از بهترین نوع پروتز سینه برای بیمار استفاده کند.
  • در صورتی که ممکن است عوارضی به دنبال این جراحی برای بیمار ایجاد گردد ، بیمار را از آن مطلع نماید.

نحوه انتخاب بهترین دکتر پروتز سینه

برای انتخاب یک جراح زيبايي سينه خوب و مجرب راه های متفاوتی وجود دارد ؛ از جمله جستجو در گوکل یا پرس و جو از دوستان.

به طور کلی پس از تهیه لیستی از بهترین جراحان پروتز سینه ، باید درباره آن ها حتما تحقیق کرده و پس از آن برای مشاوره نزد بهترین آن ها بروید.

به این نکته توجه کنید که مهارت و تجربه جراح سینه را ملاک انتخاب خود قرار دهید و صرفا به خاطر هزینه کمتر به هر جراح سینه ای اعتماد نکنید.

در صورت داشتن سوال ، حتما سوالات خود را از ایشان بپرسید و ابهاماتی که در خصوص پروتز سینه در ذهن تان وجود دارد را برطرف کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره پروتز سینه ، می توانید به مقاله جامعی که درباره آن تهیه شده و در وب سایت وجود دارد ؛ مراجعه کنید.

اقدامات قبل از جراحی پروتز سینه

به طور کلی اقدامات و نکاتی که قبل از جراحی پروتز سینه باید مورد توجه قرار گیرند ؛ شامل موارد ذیل می باشند :

  • از آن جا که جراحی پروتز سینه ، تحت بیهوشی عمومی انجام می گیرد ؛ توصیه می شود در صورت ابتلا به بیماری های خاص و نیز مصرف داروهای خاص ، حتما جراح را در جریان بگذارید ، چرا که این موارد می توانند سلامت فرد را در حین عمل در معرض خطر قرار دهند.
  • مصرف نوشیدنی های الکلی و استعمال دخانیات ، از جمله مواردی هستند که می توانند سبب بروز اختلال در اکسیژن رسانی خون شده و در نتیجه فرد را در طول عمل با مشکل مواجه سازند.
  • همچنین لازم به ذکر است الکل و دخانیات می توانند بعد از عمل نیز در فرآیند ترمیم زخم های جراحی ، خلل ایجاد کرده و سبب کند شدن روند بهبودی گردند.
  • از این رو افراد ، از یکماه قبل از جراحی پروتز سینه تا یکماه پس از آن ؛ باید از مصرف این موارد اجتناب نمایند.

سایر اقدامات قبل از جراحی پروتز سینه

  • از مصرف داروهای ضد انعقاد خون از دو هفته قبل از عمل پروتز سینه باید خودداری گردد ؛ زیرا مصرف این نوع از داروها ، منجر به افزایش ریسک خونریزی در حین عمل می شوند.
  • متقاضیان جراحی پروتز سینه ، تا چند روز پس از عمل نباید حمام کنند ( زمان استحمام بعد از جراحی پروتز سینه ، توسط پزشک معالج معین می شود ) ؛ لذا توصیه می گردد که افراد شب قبل از عمل حتما استحمام نمایند.
  • افراد در روز جراحی پروتز سینه باید ناشتا بوده و حداقل از 8 ساعت قبل از عمل ، چیزی میل نکرده باشند ؛ زیرا پر بودن معده می تواند سبب بازگشت محتوای معده به مجاری تنفسی شده و جان فرد را در طی عمل به مخاطره بیاندازد.
  • یکسری آزمایشات مخصوص ، قبل از عمل پروتز سینه تجویز می شود که افراد باید نسبت به انجام آن ها اقدام کرده و نتایج آن را به همراه سایر مدارک پزشکی خود در اختیار جراح سینه قرار دهند.

چه مدت پس از جراحی پروتز سینه می  توانید به رابطه زناشویی بپردازید؟

علاوه بر اجتناب از حمل اجسام سنگین ، لازم است برای چند هفته از انجام هرگونه فعالیت پر تحرک از جمله روابط جنسی ، فاصله بگیرید.

خوب است بدانید که برقراری رابطه جنسی ، پیش از بهبودی کامل ؛ می تواند بر نتیجه جراحی و فرم نهایی پستان ها اثر منفی گذارد یا موجب بروز عوارضی همچون باز شدن بخیه ها، هماتوم ، عفونت ، پارگی و جابه جایی پروتز شود.

به طور متوسط ، 2 الی 3 هفته پس از جراحی ، فرد قادر خواهد بود تا حدودی وارد رابطه زناشویی شود ؛ البته باید در این مدت با احتیاط رفتار کنید ، اما به طور کلی برای داشتن رابطه جنسی بدون دردسر و نگرانی باید دست کم 1 تا 2 ماه صبر کنید.

 به چه دلیل جراح بر سیگار نکشیدن پیش و پس از جراحی بسیار تأکید دارد ؟

سیگار کشیدن و استعمال دخانیات باعث کند شدن روند بهبودی می شود. سیگار کشیدن باعث می شود تا مواد مغذی خون کاهش یابند و در نتیجه آن پروسه ترمیم جراحت ها بسیار آرام پیش می رود.

همین امر احتمال بروز عفونت را افزایش می دهد ؛ همچنین سیگار و دخانیات بر عمل گردش خون و سیستم ایمنی بدن تأثیر منفی می گذارد ، از این رو ممکن است در ناحیه پستان ، نکروز پوست پدید آید.

سخن پایانی

دکتر محمد هادیزاده جراح سینه و بهترین دکتر پروتز سینه تهران می باشند. ایشان تاکنون با بهره وری از تبحر و تجارب فراوان خود در حوزه انواع جراحی زیبایی سینه ؛ اعم از جراحی پروتز سینه ، نتایج درخشانی را در کارنامه کاری خویش به ثبت رسانیده و سبب رضایت خاطر مراجعین شان را نیز فراهم ساخته اند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]