زمان مطالعه: 9 دقیقه

آشنایی با عمل جراحی زیبایی سینه

جراحی زیبایی سینه به منظور کوچک کردن سینه های بزرگ و حجیم و خوش فرم کردن سینه های کوچک و بالا کشیدن سینه های افتاده بانوان و کوچک کردن سینه آقایان انجام می شود که باعث بهبود چشمگیری در تناسب اندام فرد خواهد شد.

جراحی سینه را باید توسط بهترین جراح سینه انجام داد و افراد بر اساس منطقه زندگی خود به دنبال بهترين جراح زيبايي سينه در تهران یا در مناطق دیگر هستند.

سينه عمل شده باعث ایجاد تناسب اندام و افزایش اعتماد به نفس افراد به خصوص بانوانی که بافت سینه خود را بر اثر درمان سرطان سینه از دست داده اند، می شود.

دلیل افتادگی و تغییر حالت دادن سینه چیست ؟

  • بارداری و دوران شیردهی
  • کاهش وزن شدید
  • افزایش وزن
  • درمان سرطان سینه

جراحی زیبایی سینه

انواع جراحی زیبایی سینه

در صورتی که از سایز و فرم سینه خود رضایت ندارید می توانید با انجام جراحی سینه ، سینه های خوش فرمی را ایجاد نمایید.

انواع جراحی زیبایی سینه عبارتند از :

  • جراحی پروتز سینه

جراحی پروتز سینه یا جراحی بزرگ کردن سینه با هدف حجیم کردن و خوش فرم کردن سینه هایی که از ابتدا کوچک بوده اند یا بر اثر مواردی که در بالا ذکر شد بافت سینه کاهش یافته است انجام می شود.

نوع و سایز پروتز سینه با توجه به آناتومی بدن و نظر فرد توسط بهترین جراح سینه انتخاب می شود.

انواع پروتز سینه بر اساس جنس به دو دسته پروتز سیلیکونی و پروتز آب نمکی تقسیم می شود که امروزه پروتز سیلیکونی بیشتر کاربرد دارد.

فاکتورهای مختلفی از جمله آناتومی اندام بیمار و توصیه جراح ؛ نحوه جایگذاری پروتز سینه را تعیین می کند.

پروتز را می توان در زیر عضله سینه ، بین بافت پستان و دیواره قفسه سینه ، در زیر بافت پستان و بالای عضله سینه یا در زیر بافت پستان و زیر عضله سینه قرار داد.

قرار دادن ایمپلنت ( پروتز سینه ) در زیر عضله سینه ، ممکن است در ماموگرافی و شیردهی تداخل ایجاد کند.

برش های جراحی پروتز سینه

برش جراحی پروتز سینه را می توان در نواحی زیر پستان و چین طبیعی ، نزدیکی زیر بغل ، محل تلاقی بازو با ناحیه قفسه سینه یا پوست تیره اطراف نوک پستان ایجاد کرد.

میزان برش ، بسته به نوع پروتز و ناحیه قرارگیری آن متفاوت خواهد بود و بخیه های جذبی برای بستن برش ها استفاده می شوند.

  • جراحی لیفت سینه

عمل لیفت سینه یا ماستوپکسی به منظور بالا کشیدن سینه هایی که دچار افتادگی شده اند ، انجام می شود.

انواع برش در جراحی لیفت پستان
  1. برش هلالی : برش هلالی ، برای رفع افتادگی پستان ؛ بهترین گزینه است. با استفاده از این تکنیک ، فقط یک قسمت از بافت کوچک هلالی شکل از بالای آرئول ( پوست تیره اطراف نوک پستان ) برداشته می شود.
  2. برش متمرکز : این برش که با نام برش پیراشکی نیز شناخته می شود ، در سینه های کوچکتر با افتادگی کمتر ایده آل است. در این روش ، برشی دایره ای شکل در اطراف آرئول ایجاد می شود. این تکنیک که لیفت هاله سینه ، نیز نامیده می شود ؛ به منظور ایجاد تقارن در نوک سینه انجام می پذیرد.
  3. برش آب نبات چوبی : یک برش دایره ای شکل در اطراف نوک سینه و یک برش عمودی به سمت چین طبیعی زیر زده می شود.
  4. برش استاندارد : این برش ، به عنوان برش لنگری شناخته می شود و بهترین گزینه برای زنانی است که افتادگی بیشتری در سینه دارند.
  5. برش لنگری : همان برش آبنبات چوبی است  اما در این روش یک برش اضافی به صورت افقی نیز در چین پستان زده می شود.

توجه داشته باشید نوع برشی که شما نیاز دارید ؛ به سطح افتادگی سینه بستگی دارد ، البته عوامل دیگری مانند میزان افزایش سایز سینه با ایمپلنت نیز در این مسئله دخالت دارند.

به عنوان مثال ، اگر می خواهید لیفت را با جراحی افزایش سینه ادغام کنید ؛ لیفت متمرکز ، آبنبات چوبی یا لیفت استاندارد بهترین حالت است.

این گزینه های برش ، دسترسی بیشتر به بافت های زیرین و جاگذاری مناسب پروتز پستان را فراهم می کنند.

ایجاد تقارن سینه ، بالا بردن نوک پستان ، کاهش اندازه آرئولا یا نوک پستان و بهبود شکل ظاهری پستان را می توان از مزایای لیفت سینه نام برد.

جراحی زیبایی سینه

  • جراحی کوچک کردن سینه

داشتن سینه زیباتر ، همیشه به معنای سینه بزرگتر نیست. زیبایی فرم سینه ها به تناسب سینه با سایر اندام های بدن وابسته است.

یک جراح سینه توانمند ، می تواند با استفاده از تکنیک های کاهنده سایز سینه سینه ؛ از سایز پستان ها کاسته و نیازهای خاص بیمار را تامین کند.

جراحی کاهشی سایز سینه ؛ عمل زیبایی است که از اندازه و وزن سینه های بزرگ و سنگین می کاهد و کانتور سینه دلپذیر و زیباتر متناسب با بدن بیمار ایجاد می کند.
لازم به ذکر است که در جراحی ماموپلاستی کاهشی ، جراح با از بین بردن بافت اضافی پستان ؛ چربی و افتادگی و همچنین کشیدگی پوست ناشی از بزرگی سینه ها را از بین برده و تقارن سینه ها را نیز بهبود بخشد و افتادگی آن ها را از بین می برد.

چه کسانی کاندید مناسبی برای کاهش سایز سینه هستند ؟
  • افرادی که سینه های صاف و آویزان دارند.
  • اشخاصی که شاخص توده بدنی (BMI) آن ها بیش از 35 است.
  • افرادی که پستان های آن ها با سایر اندام های بدن شان تناسب لازم را ندارد.
  • اشخاصی که درد پشت ، گردن و شانه ناشی از سنگین بودن سینه ها را تجربه می کنند.
  •  افرادی که عدم توانایی در فعالیت های ورزشی یا بدنی به دلیل اندازه سینه دارند.

و به طور کلی اشخاصی که از سلامت جسمانی خوبی برخوردارند ، کاندیدهای خوبی برای جراحی ماموپلاستی کاهشی هستند.

  • ترمیم و بازسازی سینه

جراحی سینه با هدف بازسازی سینه گزینه ای بسیار مناسب برای بانوانی است که به دلایل مختلفی از جمله سرطان ، سینه خود را از دست داده اند و با فقدان سینه مواجه هستند و از این حیث اعتماد به نفس آن ها تحت الشعاع قرار گرفته است.

ترمیم و بازسازی سینه به این دسته از خانم ها کمک می کند تا مجددا حس رضایت بخشی نسبت به اندام خود بیابند و به فرم طبیعی سینه ها دست پیدا کنند.

  • عمل ژنیکوماستی

جراحی کوچک کردن سینه آقایان یا ژنیکوماستی برای آقایانی که رشد سینه آن ها به دلیل مصرف دارو یا اختلالات هورمونی نامتعارف و بزرگ است انجام می شود.

در این نوع از جراحی زیبایی سینه چربی و بافت اضافه سینه آقایان از طریق لیپوساکشن برداشته می شود.

تزریق چربی در سینه

از طریق تزریق چربی به سینه ها می توان به فرم و سایز دلخواه سینه دست یافت و هر گونه بد فرمی یا عدم تقارن سینه ها را برطرف کرد.

به این منظور ، جراح در ابتدا از طریق دستگاه لیپوساکشن با فشار خفیف اقدام به استخراج چربی از بخشی از بدن که چربی موضعی در آن تجمع یافته می نماید.

سپس چربی به دست آمده به وسیله سالین پاکسازی می‌شود و در بخش هایی از سینه که از برجستگی کمی برخوردار است تزریق می‌شود.

گرچه این روش محدودیت ‌ها و خطراتی به دنبال دارد ، اما چنانچه بیمار شرایط مناسب جهت انجام این عمل را داشته باشد می تواند در ایمنی کامل و با نتایج رضایت بخشی همراه باشد.

جراحی برداشتن پروتز سینه

جراحی پروتز سینه یا افزایش سایز سینه امروزه به عنوان یکی از جراحی های پرطرفدار زیبایی در میان بانوان شناخته می شود ، اما گاهی اوقات و بنا به هر دلیلی نیاز است که پروتز سینه برداشته شود.

فرآیند انجام جراحی برداشتن پروتز سینه به این صورت است که جراح ، با ایجاد برشی کوچک که غالبا در همان محل قبلی ( محل کاشت پروتز ) است اقدام به بیرون کشیدن پروتز می نماید.

گاهی اوقات افراد پس از برداشت پروتز سینه نیاز به انجام عمل لیفت سینه دارند که این مسئله از طریق مشاوره تکمیلی با پزشک متخصص به بیمار اعلام خواهد شد که آیا نیاز به انجام عمل لیفت سینه دارد یا خیر ؟

اقدامات قبل از جراحی سینه

  • خانم هایی که تصمیم به انجام جراحی زیبایی سینه دارند ؛ موظفند در صورت حاملگی ، حتما جراح معالج خود را از این موضوع مطلع نمایند و زمان جراحی خود را تا چند ماه پس از زایمان و شیردهی به تعویق بیاندازند.
  • البته لازم به ذکر است که انجام جراحی سینه در فرآیند شیردهی و حاملگی خللی ایجاد نکرده و علت تاکید بر این مسئله از این حیث است که بارداری و شیردهی ، بر تغییر فرم سینه ها موثر بوده و می تواند نتیجه جراحی را تحت تاثیر قرار دهد ؛ از این رو بهتر است افرادی که تمایل به انجام عمل جراحی زیبایی سینه دارند ، بعد از زایمان و شیردهی نسبت به انجام آن اقدام نمایند.
  • متقاضیان جراحی زیبایی سینه ، چنانچه به بیماری خاصی ؛ از جمله ناراحتی قلبی ، بیماری های کبدی ، کلیوی و غیره مبتلا هستند یا داروی بخصوصی مصرف می کنند و حساسیت دارویی دارند ؛ ضرورتا باید جراح خود را در جریان قرار دهند.
  • آزمایشاتی قبل از جراحی سینه برای متقاضیان این عمل جراحی تجویز می گردد که باید قبل از عمل ، انجام گرفته و نتیجه آن در اختیار جراح قرار داده شود.
  • با توجه به نظر جراح ، افراد باید از حداقل 1 تا 2 هفته قبل از جراحی سینه ؛ از مصرف داروهایی همچون آسپرین ، بروفن ، ژلوفن و همچنین داروهای ضد التهابی که سبب افزایش احتمال خونریزی می شوند ؛ اجتناب کنند.
  • مصرف الکل ، سیگار و کلیه مواد حاوی نیکوتین از یکماه قبل از جراحی سینه ممنوع می باشد.
  • استحمام کردن شب قبل از جراحی سینه ، از اقدامات قبل از این عمل جراحی به شمار می رود ؛ زیرا تا چند روز پس از عمل ، امکان استحمام وجود نخواهد داشت.
  • ناشتا بودن قبل از جراحی سینه نیز همچون بسیاری از اعمال جراحی ، امری ضروری است تا بدین ترتیب فرد در حین عمل در معرض خطر قرار نگیرد.

مراقبت های بعد از جراحی سینه

رعایت مراقبت های بعد از جراحی سینه ؛ در کسب بهترین نتایج از این جراحی و تسریع فرآیند بهبودی ، بسیار حائز اهمیت است.

  • پس از اتمام جراحی سینه ، بیمار به اتاق ریکاوری منتقل شده و بعد از به هوش آمدن و بدست آوردن هوشیاری لازم ، به بخش انتقال خواهد یافت.
  • غالبا در همان روز جراحی و پس از این که جراح از وضعیت بیمار اطمینان حاصل کرد ، نسبت به ترخیص وی اقدام خواهد نمود.
  • به بیمار توصیه می شود ، تا چند وقت بعد از جراحی سینه در هنگام استراحت و خوابیدن تنها به صورت طاقباز خوابیده و از خوابیدن بر روی شکم خودداری نماید.
  • مصرف الکل و سیگار تا دو هفته بعد از جراحی سینه برای بیمار ممنوع خواهد بود ، چرا که می تواند سبب اختلال در روند بهبودی و کند شدن فرآیند ترمیم زخم ها گردد.
  • داروهایی که جراح سینه برای بیمار ، تجویز می کند باید در ساعات مقرر و طبق دستور به مصرف برسد.

دیگر مراقبت های لازم بعد از جراحی سینه

  • انجام فعالیت ها و ورزش های سنگین و تکان دادن بیش از حد دست ها تا چند وقت بعد از جراحی سینه ، اکیدا ممنوع می باشد.
  • افراد در خصوص تغذیه بعد از جراحی سینه نیز باید دقت داشته باشند که رژیم غذایی خود را با نوشیدن مایعات آغاز نمایند و مصرف نمک و سدیم را به حداقل برسانند.
  • از 48 ساعت بعد از جراحی سینه ، افراد مجاز به استحمام خواهند بود ؛ اما باید توجه نمایند که زخم های جراحی را پس از پایان استحمام با دقت و به خوبی خشک کنند و از مرطوب باقی ماندن آن خودداری نمایند تا روند ترمیم زخم ها با اختلال  مواجه نگردد.
  • استفاده از سوتین طبی که جراح سینه تجویز می نماید ، در تثبیت موقعیت جدید سینه ها و جلوگیری از بروز عوارض احتمالی عمل موثر است ؛ لذا افراد موظفند تا زمانی که پزشک معالج شان توصیه نموده ، در طول شبانه روز به جز مواقع استحمام ؛ آن را بر تن داشته باشند.

عوارض جراحی زیبایی سینه

یکی از سوالات متداولی که متقاضیان جراحی زیبایی سینه با آن روبرو هستند و عمدتا در جلسه مشاوره از جراح خود می پرسند ؛ این است که آیا جراحی زیبایی سینه عوارض دارد ؟

در پاسخ به این پرسش باید اشاره داشت خوشبختانه در صورتی که فرد به هیچ یک از بیماری های زمینه ای مبتلا نباشد و جراحی زیبایی سینه توسط بهترین و متبحرترین جراح پلاستیک انجام گیرد ، می توان گفت که این جراحی هیچ گونه عوارض خاصی برای  بیمار به دنبال نخواهد داشت.

اما در صورت ابتلای متقاضی جراحی زیبایی سینه به یکی از بیماری های زمینه ای و نیز عدم مهارت جراح ممکن است هر یک از عوارض زیر برای بیمار حادث شوند :

  • احتمال بروز خونریزی
  • احتمال بروز عفونت در موضع جراحی
  • ایجاد ظاهری بد فرم در محل برش جراحی
  • جا به جایی پروتز ( قابل اصلاح است )
  • بروز تغییر در حس نوک سینه به صورت موقتی یا دائمی که البته این عارضه امروزه کمتر اتفاق می افتد.

هزینه جراحی زیبایی سینه

هزینه جراحی زیبایی سینه ، بر اساس فاکتورها و پارامترهای مختلفی برآورد می گردد و نیازمند معاینه و بررسی دقیق از سوی جراح می باشد که در جلسه مشاوره به بیمار اطلاع داده می شود.

لازم به ذکر است از آن جا که این عمل جراحی در دسته اعمال زیبایی قرار دارد ، تحت پوشش بیمه نبوده و پرداخت تمامی هزینه های آن به عهده خود بیمار است.

آشنایی با واژگان

  • آرئولا : پوست رنگی اطراف نوک سینه.
  • تقویت سینه : بزرگ شدن پستان با استفاده از پروتز
  • لیفت سینه : جراحی بالا بردن پستان ها است و به نام ماستوپکسی نیز شناخته می شود.
  • کاهش سایز پستان : به آن ماموپلاستی نیز گفته می شود.
  • بیهوشی عمومی : داروها یا گازهایی است که موجب عدم هوشیاری بیمار در حین جراحی می شود.
  • هماتوم : جمع شدن خون در زیر پوست.
  • آرامبخش وریدی : داخل ورید برای آرام بودن بیمار در حین عمل تزریق می شود.
  • بی حسی موضعی : دارویی که در حین عمل برای تسکین درد ، مستقیما به محل برش تزریق می شود و بیمار در حین عمل هوشیار است.
  • ماموگرافی : تصویربرداری اشعه ایکس از پستان.
  • بخیه : استفاده از نخ جراحی برای بستن پوست و بافت برش.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]