زمان مطالعه: 2 دقیقه

ترمیم مجدد سینه با پروتز

ترمیم مجدد سینه با پروتز : بعضی از بانوان به دلیل حادثه یا بیماری سرطان سینه مجبور به از دست دادن بافت کامل یک سینه یا هر دو سینه می شوند که جراح سینه با بازسازی و ترمیم سینه ظاهری زیبا و متناسب را برای فرد ایجاد می نماید.

یکی از راه های بازسازی و ترمیم سینه ترمیم مجدد سینه با پروتز است.

پروتز سینه پوسته ای دایره ای شکل یا اشک مانند است که بوسیله آب نمک استریل شده یا ژل سیلیکونی حجم می گیرد.

به طور کلی ترمیم سینه بوسیله دو روش استفاده از نسج طبیعی ( بافت طبیعی بدن ) و بوسیله نسج مصنوعی ( پروتز سینه ) قابل انجام است.

مراحل ترمیم مجدد سینه با پروتز

به منظور جایگزین کردن پروتز سینه ، اولین کاری که جراح سینه انجام می دهد، وسیله ای به نام متسع کننده زیر پوست و عضله سینه قرار می دهد.

این وسیله بادکنکی شکل در ابتدا خالی می باشد و هر چند وقت میزان کمی سرم نمکی داخل آن تزریق می گردد که موجب افزایش حجم آن می گردد و موجب انبساط پوست شده و پوست جایی کافی را برای قرار گیری پروتز سینه به جراح سینه می دهد.

سپس متسع کننده را طی یک عمل جراحی سینه کوچک از زیر پوست خارج می کنند و پروتز سینه را با ایجاد برش های کوچکی در بالا یا پایین سینه وارد بافت سینه می کنند.

بعد از جایگزین شدن پروتز سینه یک مرحله دیگر به منظور بازسازی نوک سینه هم انجام می شود که به طور معمول بعد از چند هفته به منظور ایجاد نوک پستان طبیعی با ایجاد هاله ای، بوسیله پیوند پوست یا استفاده از تاتو یا خالکوبی انجام می گردد.

ترمیم مجدد سینه با پروتز

زمان مناسب ترمیم مجدد سینه با پروتز

در مواقعی شخص به هر دلیلی از قبیل بیماری سرطان سینه بافت کامل سینه خود را از دست می دهد، جراح سینه همزمان با برداشتن بافت کل پستان اقدام به بازسازی یا ترمیم سینه می نماید.

در برخی موارد ابتدا کل پستان برداشته شده و بعد از مدتی بازسازی و ترمیم سینه انجام می گیرد.

باید متذکر شد که ترمیم مجدد سینه با پروتز سینه در افراد مختلف با توجه به شرایط و نوع بیماری متفاوت است.

در برخی بانوان بعد از جراحی سینه رادیوتراپی انجام می شود، جراح سینه در این صورت ترجیح می دهد که دوره پرتو درمانی و شیمی درمانی کامل شود که معمولا بعد از 6 الی 12 ماه بعد از درمان کامل سینه، ترمیم سینه انجام می گیرد.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]