زمان مطالعه: 2 دقیقه

ترمیم سینه بعد از درمان سرطان سینه

ترمیم سینه بعد از درمان سرطان سینه : هدف از ترمیم سینه اصلاح تغییرات ظاهری بدن و برگرداندن سلامتی فرد می باشد.

عمل جراحی زیبایی سینه با دوروش توسط پروتز سینه یا توسط بافت طبیعی سایر قسمت های بدن یا ترکیبی از دو روش استفاده می شود.

افرادی که بافت سینه آنها برداشته شده و نیازی به انجام رادیوتراپی نباشد و پوست سایزکافی نیز داشته باشد جراح سینه قادر به پروتزگذاری در یک مرحله خواهد بود و بعد از حداقل 6 ماه نوک سینه نیز بازسازی می گردد.

افرادی که به منظور درمان سرطان سینه ، جراح سینه بافت سینه را کامل برداشته و رادیوتراپی انجام گرفته باشد.

انجام رادیوگرافی موجب سفت و خشک شدن پوست می شود و خاصیت ارتجاعی خود را از دست خواهد داد در این مورد باید از نسج طبیعی بدن شامل فلپ عضلانی – پوستی از نواحی شکم یا عضلات پشت قفسه سینه برداشته شود.

در مواردی فرد سینه مقابلش بزرگ یا افتاده است در این صورت جراح سینه همزمان عمل جراحی ماستوپکسی یا ماموپلاستی را برای سمت مقابل انجام می دهد.

ایجاد تناسب بین دوسینه از نظر زیبایی نکته مهمی می باشد و حتی المکان سایز دو سینه باید هماهنگ باشد این نکته نیز قابل ذکر است که تقارن کامل هیچ گاه ایجاد نخواهد شد.

ترمیم سینه بعد از درمان سرطان سینه

زمان مناسب ترمیم سینه بعد از درمان سرطان سینه

زمان ترمیم سینه بعد از درمان سرطان سینه به میزان گسترش بیماری و نوع عمل انجام شده برای فرد و با توجه به نیاز فرد به درمان اضافی برای تکمیل درمان بستگی دارد.

به عنوان مثال در فردی که علاوه بر تمام سینه ، غدد لنفاوی زیر بغل نیز درگیر شده باشند هر دو قسمت کامل برداشته می شود.

در این مورد برای تکمیل دوره درمان سرطان سینه به انجام رادیوتراپی نیاز خواهند داشت و پس از آن ترمیم سینه توسط جراح سینه انجام خواهد گرفت.

بهبودی ترمیم سینه بعد از درمان سرطان سینه

  • دوره بهبودی بعد از عمل ترمیم سینه به عوامل مختلفی از قبیل تکنیک به کار برده شده بعد از درمان سرطان سینه بستگی دارد.
  • به طور معمول طی  مدت 4 الی 6 هفته بهبودی حاصل می گردد و قابل ذکر است که بهبودی بعد از روش پروتز سینه از بهبودی بعد از گذاشتن بافت طبیعی کوتاه تر می باشد.
  • جای اسکار ممکن است چند ماه باقی بماند و جای نگرانی نخواهد بود چون جای زخم با گذشت زمان کم رنگ تر شده و بهبود خواهد یافت.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]