زمان مطالعه: 2 دقیقه

محل جاگذاری پروتز سینه

محل جاگذاری پروتز سینه ، در سه ناحیه از سینه می باشد :

  1. زیر عضله سینه ای ( یا عضله ی پکتورالیس )
  2. روی عضله ی سینه ای
  3. زیر فاشیا

انتخاب محل جاگذاری پروتز سینه بر اساس سن فرد ، معمولاً مشخص می گردد .

محل جاگذاری پروتز سینه

در خانم های کم سن و جوان که به طور معمول نسج سینه ندارند ( سایز سینه ها کوچک باشد . ) ، در بیشتر موارد پروتز سینه را زیر عضله سینه ای جاگداری می نماییم .

خانم هایی که نسج سینه دارند و می خواهیم همزمان با جراحی پروتز سینه ، پتوز ( افتادگی سینه ) را نیز ، بدون اینکه جراحی لیفت سینه را انجام دهیم ، رفع کنیم ؛ اما تصمیم داشته باشیم تا شکل ظاهری سینه کمی افتاده باشد ، ( کاملاً گرد نباشد ) و همین طور بخواهیم سایز سینه خیلی زیاد نشود .

پروتز را روی عضله و یا زیر فاشیا می گذاریم .

در صورتی که هدف از جاگذاری پروتز سینه ، بازسازی سینه بعد از درمان های سرطان سینه باشد ، باید پروتز را پشت عضله ی سینه ای بگذاریم ، زیرا اگر پروتز را بر روی عضله سینه ای قرار بدهیم ، با توجه به این که بافت سینه ای ندارد ، احتمال این که پروتز بیرون بزند و عوارض ناشی از جراحی رخ بدهد ، وجود دارد ، اما زمانی که تنها هدف جراحی پروتز سینه افزایش زیبایی و تناسب اندام باشد ، با توجه به فرم و میزان حجم سینه و وضعیت فیزیکی اندام ، امکان جاگذاری پروتز در هر دو محل وجود دارد .

رایج ترین محل جاگذاری پروتز سینه ، در تمام جهان پشت عضله سینه ای است و مخصوصاً در بانوانی که در گذشته سینه های شان بزرگ تر بوده و اکنون دچار آتروفی شده اند.

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]