زمان مطالعه: 3 دقیقه

در پروتز سینه ، به منظور جاگذاری پروتزها ، می توان از برش های مختلفی استفاده نمود ؛ به همین علت در این مقاله از دکتر محمد هادیزاده ، جراح و فوق تخصص جراحی زیبایی ترمیمی و بیماری های پستان در تهران ، می خواهیم به موضوع انواع برش در جراحی پروتز سینه بپردازیم ، پس برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره با ما همراه باشید.

انواع برش در جراحی پروتز سینه

آشنایی با انواع برش های جراحی سینه

این برش ها در قسمت هایی ایجاد می شود که ، در آینده کم ترین اسکار ممکن را بر جای بگذارد و حتی المقدور قابل مشاهده نباشد.

این برش ها در پروتزهای سالینی در حدود سه تا چهار سانتی متر و در پروتز های سیلیکونی بین چهار تا پنج سانتی متر خواهد بود.

از چهار قسمت از سینه می توان برش را ایجاد نمود :

  • برش دور ناف
  • برش زیر بغل transaxillary) )
  • برش دور هاله ی سینه (periareolar)
  • برش زیر سینه  (inframammary)

انواع برش در جراحی پروتز سینه به شرح ذیل می باشد :

  • برش دور ناف

برش دور ناف تنها در موارد خاص انجام می شود و تنها در پروتزهای آب نمکی ( سالینی ) می توان از آن استفاده کرد و روش دشوار به حساب می آید.

  • برش زیر بغل

در این روش بر روی سینه برشی ایجاد نمی شود و به همین علت ترجیح اکثر افراد متقاضی است ، اما اشکالی که می توان به این روش گرفت این است که ، امکان دارد تا پروتز بالاتر از محلی که باید ، قرار بگیرد.

  • برش دور هاله سینه ( آرئول )

این برش برای افرادی که قرار است تا همزمان با انجام جراحی پروتز ، لیفت سینه را نیز انجام دهند ، بهترین گزینه است.

  • برش زیر سینه

رایج ترین روش ایجاد برش برای جای گذاری پروتز است و به بانوان جوان پیشنهاد می شود. همچنین دسترسی به بافت سینه نیز آسان تر بوده و امکان تغییر در احساس موضع حداقل خواهد بود.

در پایان توصیه می شود تا انتخاب نوع برش و پروتز را بر با مشورت بهترین جراح سینه تهران انتخاب کنید و برای گزینش نوع پروتز و برش اصراری نکنید ، چرا که جراح پروتز سینه با مهارت و تجربه خود می تواند بهترین گزینه را به شما پیشنهاد نماید.

 دوره نقاهت با توجه به انواع برش در جراحی پروتز سینه

همانطور که بیان شد ، روش های مختلفی برای جایگذاری پروتز در زیر یا روی عضله سینه وجود دارد که با توجه به تکنیک جایگذاری و ایجاد انواع برش در جراحی پروتز سینه ، بیمار دوره نقاهت و شرایط متفاوتی را بعد از عمل تجربه می کند ؛ البته ذکر این موضوع لازم است که علاوه بر تکنیک های جراحی و نوع برش ، مواردی مثل مهارت و تبحر جراح سینه خوب در تهران ، شرایط بدنی بیمار و همچنین توجه به نکات و دستورالعمل های مراقبتی بعد از جراحی پروتز سینه ، می تواند در کوتاه یا طولانی شدن دوره نقاهت تاثیر داشته باشد. برای آشنایی بیشتر در خصوص مراقبت های بعد از پروتز سینه ، پیشنهاد می شود مقاله جامعی که در این خصوص تهیه شده است را مطالعه نمایید.

بهترین برش برای جراحی پروتز سینه کدام است ؟

این موضوع به سایز پروتز انتخابی ، وضعیت سینه ها ، اندازه قفسه سینه ، اندازه هاله سینه بستگی دارد.

بعد از انجام معاینات لازم در جلسه مشاوره با دکتر پروتز سینه و بررسی تمامی جوانب ، بهترین روش برای ایجاد برش و جایگذاری پروتز در پستان ها مشخص خواهد شد. در صورتی که مجرد هستید یا در آینده قصد باردار شدن دارید ، لازم است حتما این موضوع پیش از عمل در جسله مشاوره به پزشک خود اطلاع دهید. همچنین اگر می خواهید همزمان با بزرگ کردن سینه ها با پروتز ، مشکل افتادگی سینه های شما برطرف شود و جراحی لیفت سینه نیز انجام دهید ، لازم است این موضوع را به اطلاع جراح خود برسانید تا با در نظر گرفتن تمامی این موضوعات ، بهترین روش برای جراحی زیبایی سینه شما انتخاب و اجرا شود تا در نهایت به نتیجه رضایت بخش و موفقیت آمیزی از این پروسه دست پیدا کنید.

آیا ایجاد برش ها با لیزر امکان پذیر است ؟

هر چند که امروزه لیزر در حوزه پزشکی و زیبایی پیشرفت زیادی پیدا کرده است و می توان به کمک ایجاد برش ها با لیزر ، میزان آسیب پوستی و دوره نقاهت را کوتاه تر نمود ؛ اما هنوز استفاده از این تکنیک در جراحی زیبایی سینه چندان رایج نیست.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]