زمان مطالعه: 3 دقیقه

ممکن است زنان با پستانهای بزرگ و افتاده به دلایل مشکلات و ناراحت یهایی که دارند به دنبال روشی برای کوچک کردن پستان خود باشند ، ماموپلاستی کاهشی نوعی جراحی سینه است که با هدف کاهش سایز پستانهای بزرگ و ایجاد تناسب در سایز و فرم پستان ها و داشتن پستان های کوچک انجام می گیرد. معمولا خانم هایی که سینه های بزرگ دارند ، توانایی انجام فعالیت بدنی یا ورزشی کردن را ندارند. بانوانی که پستان های بزرگ دارند ممکن است این موضوع موجب نامتناسب به نظر رسیدن اندامشان شود.

 

زنان با پستانهای بزرگ - دکتر هادیزاده

 

روش کوچک کردن سینه زنان با پستانهای بزرگ

كوچک كردن سينه با عمل جراحی تحت بیهوشی عمومی و طی 2 الی 4 ساعت انجام می شود. جراح سینه محل برش را مشخص می کند ، که اغلب برش ها در سه قسمت  و اولین برش از سر سینه دور اطراف ناحیه نوک پستان آغاز می شود ، دومین برش از هاله پستان تا چین زیر سینه به صورت عمودی ایجاد می شود ، سومین برش به صورت افقی روی چین پستان ایجاد می گردد.

بعد از ایجاد برش چربی ، بافت غدد و پوست اضافی برداشته می شود و وضعیت قرارگیری سر سینه هم تغییر خواهد کرد و به نقطه بالاتر منتقل می شود. هاله دور پستان به نحوی با قسمتی از عضله زیرین برداشته می شود که ارتباط خونی آن با سینه قطع نمی گردد.

عوارض و مشکلات سینه های بزرگ در خانم ها 

معمولا خانم هایی که سایز سینه های آن ها بسیار بزرگ است اغلب به گردن درد و کمر درد دچار می شوند. از طرف دیگر داشتن سینه های بزرگ مشکلاتی را در حین خوابیدن ایجاد می کند. از دیگ دغدغه ها و ناراحتی خانم ها با پستان های بزرگ پیدا کردن لباس های زیبا و متناسب با سایز بدنشان است. از طرفی برخی از خانم ها این تصور را دارند که داشتن سینه های بزرگ خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهد در حالی که این موضوع از نظر علمی حقیقت ندار و فاکتورهای بسیاری در بروز سرطان پستان در خانم ها نقش دارد.

پشیمانی از جراحی بزرگ کردن سینه 

ممکن است در زمان انجام جراحی پروتز سینه ، برخی خانم ها به دلیل مراجعه به پزشک بدون تجربه و انتخاب سایز نامتناسب با فرم و سایز بدن بعد از مدتی از انجام این عمل پشیمان شوند ؛ در چنین شرایطی این سوال مطرح می شود که امکان خارج کردن پروتز و کوچک کردن سینه ها وجود دارد یا خیر ؟ اگر به هر دلیل از نتیجه عمل جراحی یا فرم بزرگ سینه های خود راضی نیستید ، پیشنهاد می شود به پزشک متخصص در این زمینه مراجعه کرده و مشکلات و ناراحتی های خود را بیان کنید تا راه حل مناسبی برای کوچک کردن سینه های شما ارائه شود. گاهی ممکن است جراح تعویض پروتز سینه را پیشنهاد دهد اما گاهی ممکن است تخلیه کامل پروتز پیشنهاد شود.

نتیجه کوچک کردن سینه های بزرگ در زنان

اشخاص مختلف نتایج یکسانی را از عمل کوچک کردن پستان بدست نمی آورند و سایز سینه بر اساس چهار چوب بدن فرد به نحوی ایجاد خواهد شد که تناسب حفظ شود. داشتن تورم بعد جراحی کوچک کردن سینه طبیعی می باشد و فرد باید صبور باشد تا بعد از کاهش تورم نتیجه نهایی را مشاهده نماید. بعد از عمل کوچک کردن پستان یا ماموپلاستی کاهشی در هفته های اول به دلیل تورم سینه ها بزرگ به نظر خواهد رسید.

باید این موضوع را فرد در نظر بگیرد که بعد از چند ماه که زخم ها التیام یافت و تورم فروکش نمود نتیجه نهایی قابل مشاهده خواهد بود. نتایج نهایی جراحی  را بعد از 6 الی 12 ماه بعد که سینه ها به اصطلاح جا افتاد می توان مشاهده کرد.

برای کوچک کردن سینه های بزرگ به چه پزشکی باید مراجعه کرد ؟

برای انجام این عمل باید به جراح سینه مراجعه کنید. یک جراح زيبايي سينه خوب سلامت بیمار را اولویت کار خود قرار می دهد تا بعد از انجام جراحی کوچک کردن سینه مشکلی برای فرد ایجاد نشود. پزشک با مورد بررسی قرار دادن شرایط فرد و با توجه به سایز سینه ها دیدگاه کلی از عمل کوچک کردن سینه  به فرد خواهد داد تا در مورد انجام جراحی سینه خود تصمیم گیری نماید. جراح با توجه به تجربه و مهارت خود در روش های مدرن پزشکی به درمان بیمار می پردازد و توصیه های لازم را در مورد قبل و بعد از جراحی کوچک کردن سینه های بزرگ را برای فرد بازگو خواهد کرد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 4]