زمان مطالعه: 2 دقیقه

مراقبت های بعد از لیپوماتیک

لیپوماتیک روشی جدید جهت از بین بردن چربی های انباشته شده از نواحی بدن می باشد. عمل لیپوماتیک با نتایج چشمگیری که به جای می گذارد امروزه در میان افراد طرفداران زیادی پیدا کرده است اما باید به این نکته توجه داشت که برای دستیابی به نتایج بهتر و به منظور جلوگیری از بروز برخی مشکلات باید مراقبت های بعد از لیپوماتیک را نیز مورد توجه قرار داد . مراقبت های بعد از لیپوماتیک را در ذیل مطرح خواهیم کرد.

مراقبت های بعد از لیپوماتیک

توصیه ها:

رژیم غذایی : اگر در لاغری با لیپوماتیک از بی حسی موضعی استفاده شده باشد فرد می تواند از رژیم های معمول گذشته استفاده کند و باید به اندازه ی کافی آب و آب میوه بنوشد . به مدت  دو روز نیز باید از نوشیدن الکل اجتناب نماید.

استفاده از گن های مخصوص : به منظور جلوگیری از تورم ناشی از لیپوماتیک باید طبق تجویز پزشک باید گن های مخصوصی را مورد استفاده قرار داد.

فعالیت فیزیکی : توصیه می شود تا چند ساعت بیمار استراحت مطلق داشته باشد و تا 18 ساعت نیز از رانندگی کردنخودداری نماید. در همان روز عمل بیمار باید کمی پیاده روی کند و روز بعد از عمل نیز قادر خواهد بود به انجام کارهای روز مره ی خود بپردازد و پس از 2 تا 4 روز نیز می تواند ورزش کند.

ضعف و سرگیجه : امکان دارد بیمار احساس ضعف و سرگیجه  داشته باشد لذا در زمان بروز چنین حالتی باید سریعا بنشیند یا دراز بکشد.

از حال رفتن پس از دفع ادرار : صبح روز بعد از عمل ممکن است بیمار پس از دفع ادرار سریعا بایستد و از حال برود بنابراین بایستی در 24 ساعت اول بیمار به آرامی بایستد و اگر احساس سرگیجه داشت فورا بنشیند  و یا دراز بکشد.

مراقبت از زخم و استحمام : پس از گذش 48 ساعت باید بیمار روزی یک تا دو بار حمام کند و محل بریدگی را تمیز نگه دارد.

تورم و کبودی : تورم و کبودی جزو عوارض شایع پس از لیپوماتیک می باشند.

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]