زمان مطالعه: 2 دقیقه

جراحی لیفت سینه به منظور افزایش زیبایی پستان و رفع واصلاح عیوب ناشی از کاهش وزن ، شیردهی و یا افزایش سن ، انجام می شود. پیش از آن که برای انجام عمل لیفت پستان اقدام نمایید ، بهتر است با فرایند و مراحل جراحی لیفت سینه ، بیشتر آشنا شوید. این کار به آگاهی بیشتر شما و کاهش استرس کمک زیادی می کند و موجب می شود تا خود را با آمادگی بیشتری برای این پروسه زیبایی آماده نمایید. با ادامه این مقاله از دکتر محمد هادیزاده ، جراح سینه تهران ، همراه باشید.

مراحل جراحی لیفت سینه

مراحل جراحی لیفت سینه را می توان به 6 مرحله ، تقسیم نمود :

  1. بیهوشی : بر اساس نظرجراح و پزشک متخصص بیهوشی نوع دارو برای شما تجویز می گردد که جراحی تحت بیهوشی عمومی یا تزریق وریدی انجام شود .
  2. انسزیون ها : سه روش رایج برای انسزیون وجود دارد .
    • اطراف آرئول ( هاله تیره دور نوک سینه )
    • انسزیونی به شکل عمود از آرئول به طرف کریز سینه
    • از آرئول یک برش عمودی به طرف کریز سینه و یک برش افقی در امتداد کریز زده می شود .
  3. فرم دهی به سینه ها : بعد از انسزیون ، ابتدا بافت سینه لیفت می شود ( به سمت بالا کشیده می شود ) و نوک سینه وآرئول به جای اصلی و یا بالاتر جا به جا خواهد شد ، در صورتی که هاله دور نوک سینه ( آرئول ) بزرگ تر از حد نرمال باشد ،از دور آن را کمی کوچک نموده و سپس جا به جا می گردد و در نهایت با برداشتن پوست اضافه ی سینه ، غیر الاستیتگی آن جبران می شود .
  4. بستن انسزیون : بعد از فرم دادن به سینه و ترمیم پوست باقی مانده از انسزیون انجام می شود . بیشتر خط های انسزیون محو خواهد شد و یا در کانتور سینه مخفی می گردد .
  5. مشاهده نتیجه : جراحی لیفت سینه ، به محض اتمام جراحی قابل مشاهده است ، اما پس از گذشت مدتی با کاهش ورم و محو شدن خط انسزیون رضایت فرد از نتیجه جراحی بیشتر خواهد شد .
  6. پس از اتمام جراحی و پانسمان و بانداژ کردن سینه ها ، لازم است تا از بانداژ الاستیک و یا سوتین طبی استفاده کنید ، این پوشش برای کاهش میزان ورم ضروری است ، همچنین یک درن کوچک به طور موقت زیر پوست جا گذاری می شود ، تا مایعات و خون اضافه را تخلیه کند .
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3]