زمان مطالعه: 2 دقیقه

رادیو تراپی حین عمل

یکی از روش های درمان بیماری سرطان سینه ، رادیو تراپی یا پرتو درمانی می باشد که در آن پرتوهایی که به منظور عکس برداری از نقاطی همانند قفسه ی پستان یا استخوان به کار می روند ، مورد استفاده قرار می گیرند.
در رادیو تراپی حین عمل انواع پر قدرت این اشعه ها جهت از بین بردن سلول های سرطانی و مشکوک به کار برده می شود. در جریان پروتو درمانی ، اشعه به صورت همزمان به سلول های سالم و سرطانی تابش پیدا می کند، ولی سلول های سالم سریع تر می توانند بهبود پیدا کنند.


بالعکس، سلول های سرطانی نیز نسبت یه این پرتو ها حساس تر می باشند و به طور کامل تحت تاثیر اثر تخریبی آن ها قرار گرفته و از بین می روند.

لذا به این ترتیب امکان دارد در کنار تاثیر اشعه در نسج های سالم، عوارضی مثل التهاب، قرمزی و درد در قسمت های تحت درمان ایجاد شوند که البته قابل کنترل و گذرا می باشند.

رادیو تراپی حین عمل

رادیوتراپی در چه مواردی انجام می شود ؟

مقصود از انجام رادیوتراپی از بین بردن سلول های سرطانی ای می باشد که امکان دارد بعد از جراحی، در سینه باقی بمانند. لذا بعد از برداشتن تومور یا جراحی قسمتی از پستان رادیو تراپی انجام می شود تا سلول های سرطانی که در سینه باقی مانده اند نیز کشته شوند و از این موضوع اطمینان حاصل شود.
در ضمن ممکن است در زمان جراحی ماستوکتومی ( برداشت کامل پستان ) پزشک معالج انجام رادیو تراپی را توصیه نکند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]