زمان مطالعه: 2 دقیقه

نکاتی مهم درباره پروتز سینه

 پروتز سینه یک از جراحی های زیبایی – ترمیمی به حساب می آید ، پیش از آن که برای انجام جراحی پروتز سینه اقدام نمایید ، لازم است تا نکاتی مهم درباره پروتز سینه بدانید .

نکاتی مهم درباره پروتز سینه

جراحی پروتز سینه ارتباطی با بارداری ندارد و مانعی برای این موضوع ایجاد نخواهد کرد .

با در نظر داشتن این موضوع که پروتز سینه را معمولاً زیر عضله قرار می دهیم ، اختلالی در شیردهی ایجاد نمی شود . البته لازم به ذکر است که امکان تغییر سایز بعد از دوران شیردهی وجود دارد .

حمام آفتاب مشکلی برای پروتز سینه ایجاد نمی کند ، اما استفاده از دستگاه های سولاریم را بهتر است به تعویق بیندازید ، امکان بروز مشکل برای پروتز ها پس از ایتفاده از دستگاه های برونزه کننده وجود  دارد .

احتمال ترکیدگی پروتز در هواپیما تنها یک شایعه است . فردی که تحت جراحی قرار گرفته 48 ساعت بعد از عمل پروتز سینه می تواند سوار هواپیما بشود .

اگر ضربه ای بتواند باعث ترکیدن پروتز بشود ، حتما قفسه ی سینه را نیز تحت الشعاع قرار خواهد داد .

پروتز هایی که در کشور ما استفاده می شود ، دارای تاییده از سازمان های CA & FDA  می باشند و اکثراً زیر عضله قرار داده می شوند و ربطی به نسج سینه ندارند . در ضمن با توجه به این که کپسول دور پروتز تشکیل می شود ، تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر سرطان سینه ناشی از جراحی پروتز سینه به میان نیامده است .

با توجه به جنس پروتز هایی که در حال حاضر استفاده می شود ،اجباری برای تعویض پروتز سینه وجود ندارد .

در برخی موارد پس از گذشته 15 – 20 سال خود فرد با توجه به اینکه ممکن است ظاهر آن کمی تغییر کرده باشد ، در صورت تمایل می تواند برای تعویض پروتز ها اقدام نماید .

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]