زمان مطالعه: 2 دقیقه

مزایای جراحی شکم

مزایای جراحی شکم : بر اثر عواملی همچون کاهش وزن شدید و یا افزایش سن و بارداری های متعدد ، عضلات شکم دچار شل شدگی و افتادگی می گردند .

بسیاری از افراد که به این مشکل دچار اند ، برای رفع این حالت شکم خود به آبدومینوپلاستی تمایل پیدا می کنند .

عمل جراحی شکم مزایا و معایبی را در بر خواهد داشت که در زیر به مزایای جراحی شکم خواهیم پرداخت .

مزایای جراحی شکم

با کمک عمل جراحی شکم ، شکم که حالت مطلوب خود را از دست داده ، به شکمی صاف تبدیل می شود که از مزایای جراحی شکم به حساب می آید .

این ناحیه بر اثر عوامل گفته شده ،  فرم اصلی خود را از دست داده و حالت ارتجاعی ندارد و به علاوه ماهیچه های آن نیز دستخوش تغییر می شوند .

عمل جراحی زیبایی شکم حدودا بین 1 الی 5 ساعت زمان می برد و با استفاده از بیهوشی عمومی انجام می گردد . در طول عمل جراحی شکم ، جراح به برداشتن بافت های پایینی می پردازد و با استفاده از برشی ، ماهیچه های اضافی این ناحیه را جدا می کند .

زمانی که بیماران دوران نقاهت را پشت سر گذاشتند و روند بهبودی به درستی سپری شد ، معده محکم تر می شود و عضلات شکم تنگ تر می گردد .

مزایای جراحی شکم شامل موارد زیر می باشند :

حفظ آسان تر وزن کاهش یافته :

طبق نظرات محققین ، افرادی که عمل جراحی انجام می دهند راحت تر از سایر افراد می توانند وزن خود را در حد نرمال حفظ کنند .

بهتر شدن وضعیت ستون فقرات :

ناشی از حمل پوست های اضافی و عضلات ضعیف موجود در ناحیه ی شکم، افراد دچار کمر درد و گودی کمر می شوند . لذا با استفاده از جراحی ، شکم وضعیت بهتری پیدا می کند و به ستون فقرات دیگر فشار آنچنانی وارد نخواهد شد و کمردرد ایجاد شده در اثر گودی کمر نیز کمتر می شود.

کمتر شدن بی اختیاری ادرار :

زنانی که به شیوه ی طبیعی زایمان می کنند، گاهی مواقع دچار بی اختیاری ادرار می شوند. لذا با کمک جراحی شکم می توان به بهبود بی اختیاری ادرار کمک کرد .

رفع فتق :

زمانی که عضلات شکم دچار ضعف می شوند، فتق شکم اتفاق می افتد.

جراح پلاستیک قادر خواهد بود در طول جراحی شکم ، به رفع این مشکل نیز بپردازد.

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]