زمان مطالعه: 2 دقیقه

جراحی سینه در درمان سرطان

جراحی سینه در درمان سرطان : متاسفانه سرطان سینه شایع ترین علل مرگ و میر در زنان است.  اولویت اول در همه جراحی ها سلامت ، طول عمر و درمان سرطان می باشد و بعد زیبایی . درمان سرطان سینه به علت حفظ زیبایی سینه نباید تحت هیچ شرایطی مختل گردد.

بسته  به سن و شرایط تومور ، جراحی سینه با برش های مختلف قابل انجام است و در بیشتر موارد امکان حفظ سینه وجود دارد.

جراحی سینه در درمان سرطان سینه موثر بوده و در اکثر موارد سرطان سینه قابل درمان است همچنین بعد از درمان ، حاملگی و زندگی عادی زناشوئی میسر است  لذا جراح سینه خود را در تشخیص به موقع  ، با انجام معاینات دوره ای ، سونوگرافی و ماموگرافی یاری کنید.

گاهی اوقات بیمار شب همان روز قابل ترخیص است.

 

جراحی سینه در درمان سرطان

 

برداشتن سینه زنان

در صورتی که جراح سینه ابتلا به سرطان سینه را در شما  تشخیص داده باشد امکان دارد به شما توصیه کند که سینه خود را با جراحی سینه بردارید. این عمل ماستکتومی نامیده می شود. زنانی که مبتلا به سرطان سینه نیستند ولی به هر علتی دارای ریسک بالایی برای مبتلا به سرطان سینه هستند نیزامکان دارد عمل ماستکتومی را انجام دهند. این عمل به عنوان یک درمان موضعی برای سرطان سینه انجام می گیرد. عمل ماستکتومی همچنین امکان دارد به بعنوان یک روش پیشگیری از سرطان در زنانی یا مردانی که سابقه سرطان در خانواده شان دارند نیز انجام گیرد.

مراقبت هاي بعد از عمل سينه

  •  فراموش نکردن استراحت مخصوصا در هفته های اول
  • بیماران بعد از جراحی سینه معمولا برای درمان های تکمیلی به متخصصین شیمی درمانی یا رادیوتراپی ارجاع داده می شود ولی بعد از تمام شدن دوره های درمان های تکمیلی باید پیش جراح سینه خود برگشته و در فواصلی زمانی منظم تحت نظرش باشند.
  • امکان دارد جراح سینه در محل عمل جراحی سینه از درن استفاده نماید . قبل از ترخیص از چگونگی تخلیه ترشحات و اندازه گیری مایع حاصل از درناژ از پرستار سؤال کنید و در صورت داشتن نشانه های عفونت ، یا قطع ناگهانی درناژ یا تغییر رنگ ناگهانی درناژ فورا با جراح سینه خود تماس بگیرید.
  • مصرف داروهای تجویز شده توسط جراح سینه برای کنترل درد
  • زخم شما امکان دارد با قرمزی و کبودی همراه باشد نگران نباشید این وضعیت بخشی از فرآیند طبیعی بهبود زخم است. به طور مرتب ، زخم را از نظر تشکیل عفونت ، سروما و هماتوما کنترل نمائید.
  • سعی کنید غذاهای سبک را در وعده های بیشتر مصرف کرده و کمتر از غذاهای چرب یا سرخ شده استفاده نمائید بخاطراینکه هضم آن دشوارتر است. همچنین در طول روز هشت لیوان آب و مایعات بنوشید.
  • فعالیت و ورزش را فراموش نکنید.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]