زمان مطالعه: 2 دقیقه

ترمیم سینه با پروتز

ترمیم سینه با پروتز متداولترین تکنیک به منظور بازسازی سینه بعد از سرطان می باشد.

سرطان سینه شایع ترین نوع سرطان بین بانوان می باشد و پی آمد آن برداشتن سینه و بدشکلی پستان بوده و موجب می شود که زیبایی و تناسب اندام فرد خدشه دار شود.

آسیب های ناشی از سرطان را با عمل ترمیم یا بازسازی سینه می توان تا حدی جبران کرد تا فرد احساس جذابیت کرده و اعتماد به نفس از دست رفته فرد را افزایش خواهد داد.

به منظور بازسازی بافت سینه ها پروتز سینه که ابتدا بادکنکی شکل می باشد  به عنوان متسع کننده در زیر پوست و عضله سینه قرار می گیرد که نقش آن این است که برای جایگذاری پروتز سینه پوست جای لازم را پیدا کرده باشد.

مقداری سرم نمکی به این وسیله بادکنکی شکل تزریق می شود. بعد از اینکه برای قرار گیری پروتز سینه پوست جای مناسب و کافی را پیدا کرد بوسیله عمل کوچک متسع کننده ، از زیر عضله سینه خارج می گردد و سپس برای حجیم کردن بافت سینه ها پروتز سینه در جای خالی جایگذاری خواهد شد.

ترمیم سینه با پروتز

در اتمام عمل برای اینکه نوک سینه فرم و شکل طبیعی تر به خود بگیرد نوک سینه را نیز می توان بازسازی کرد.

بهترین زمان ترمیم سینه

بهترین زمان ترمیم سینه در افراد مختلف متفاوت می باشد و به عوامل مختلفی از قبیل میزان گسترش بیماری سرطان سینه و اینکه بیمار به درمان های اضافی نیاز دارد یا خیر بستگی دارد.

مثلا اگر خانم مبتلا به سرطان سینه علاوه بر بافت سینه غدد لنفاوی زیر بغل نیز درگیر باشند بعد از جراحی سینه باید درمان های اضافی هم انجام گیرد از قبیل رادیوتراپی به همین خاطر پزشک ترجیح می دهد که پس از جراحی دوره درمان کامل طی شود، سپس اقدام به ترمیم و بازسازی سینه بوسیله پروتز سینه انجام گیرد.

بعد از جایگذاری پروتز سینه در محل های خالی سینه اگر احتیاج به بازسازی سر سینه ها هم باشد بعد از گذشت چندین هفته به صورت سرپایی انجام خواهد گرفت که برای ایجاد هاله نوک سینه از پیوند پوست یا خالکوبی استفاده خواهد شد.

پروتزها با توجه به نیاز بیمار انواع مختلفی از قبیل آب نمکی و سیلیکونی را دارند.

پروتزهایی که داخل سینه جایگذاری شده اند با توجه به نوع و جنس پروتز دارای عمر زیادی خواهند بود به دلیل ماندگاری و تداوم بالا حدود 10 الی 20 سال، پروتزهای سیلیکونی بیشتر توصیه خواهد شد.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]