زمان مطالعه: 2 دقیقه

بازسازی سینه بعد از سرطان سینه

بازسازی سینه بعد از سرطان سینه : سرطان سینه از سرطان های شایع بین بانوان است  و به منظور درمان سرطان پیامد هایی از قبیل بدشکلی پستان به دلیل برداشتن پستان به وجود می آید.

با عمل بازسازی سینه بعد از سرطان می توان آسیب های وارد شده به منظور درمان را تا حد زیادی جبران کرد و اعتماد به نفس از دست رفته فرد را بازگرداند.

بازسازی سینه بعد از سرطان سینه

بازسازی سینه با سه روش انجام می گیرد:

  • استفاده از اتساع کننده بافت سینه و گذاشتن پروتزسینه

این روش بازسازی سینه چند مرحله ای می باشد به این صورت که ابتدا جراح سینه در محل قبلی سینه، وسیله متسع کننده را زیر عضله قرار می دهد و طی مدت دو ماه با تزریق آب نمک استریل شده به تدریج بزرگ خواهد شد و فضایی را برای گذاشتن پروتز سینه باز خواهد کرد.

این روش را می توان همزمان با جراحی سرطان سینه با تشخیص جراح سینه انجام داد و بعد از سه هفته تزریق سرم به اتساع کنده آغاز می شود تا بتدریج به اندازه دلخواه برسد.

این روش بازسازی سینه تکنیکی ساده است و نسبت به روش های دیگر عوارض کمتری را به همراه دارد.

  • استفاده از بافت خود بدن مانند عضلات یا بافت شکم

این روش بازسازی سینه بعد از سرطان سینه با برداشتن بخشی از پوست و زیرجلد همراه با عضله مانند ناحیه شکم انجام می شود به دلیل اینکه از خود بافت بدن فرد استفاده می شود از قوام و شکل سینه ترمیم شده به بافت سینه شبیه تر خواهد بود.

قابل ذکر است که این روش مناسب افرادی که قبلا جراحی زیبایی شکم انجام داده اند مناسب نیست.

این روش از پروتز سینه پیچیده تر است.

 

بازسازی سینه بعد از سرطان سینه

 

 

  • استفاده از تزریق چربی

این روش بازسازی سینه بعد از سرطان ، جراح سینه از نواحی مختلف از قبیل پهلو و شکم ، چربی را استخراج می کند و بوسیله سوزن های مخصوص به محل برداشتن سینه زنان تزریق می گردد.

قسمت های بیشتر چربی هایی که به سینه تزریق می گردد جذب خواهد شد و باید در چندین مرحله انجام شود .

از معایب این روش بازسازی سینه پیدایش ندول و نکروز چربی بعد از تزریق چربی است و آن را نمی توان نشانه عود سرطان سینه دانست اما در ماموگرافی و معاینه این ندوله ها که از تجمع چربی تشکیل می شوند شبیه سرطان عود شده پستان تشخیص داده می شوند.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]