زمان مطالعه: 11 دقیقه

یکی از معروف ترین و شایع ترین عمل های زیبایی سینه در بین خانم ها بزرگ کردن پستان ها با پروتز سینه است که هر ساله هزاران خانم برای انجام آن اقدام می نمایند. در مقاله پیش رو از دکتر محمد هادیزاده ، جراح سینه خوب در شهر تهران ، در مورد بزرگ کردن سینه و مزایا و معایب آن صحبت خواهیم کرد. همچنین به تمامی سوالات و دغدغه های شما عزیزان پاسخ داده خواهد شد. اگر شما نیز قصد دارید تا سینه های بزرگتر و خوش فرم تری داشته باشید اما نمی دانید کاندید مناسبی برای جراحی بزرگ کردن سینه با پروتز هستید یا خیر و از خطرات و عوارض این جراحی اطلاعی ندارید ، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

بزرگ کردن سینه با پروتز - دکتر هادیزاده

بزرگ کردن سینه با پروتز

جنس پروتزهای سینه که در راستای بزرگ کردن سینه استفاده می شوند از جنس سیلیکون است ؛ سیلیکون عنصری است که در طبیعت یافت می شود و در حقیقت از ترکیب با عناصری مانند کربن و هیدروژن و اکسیژن بوجود می آید. به طور کلی ؛ سیلیکون در ساخت محصولاتی مانند لوازم آرایش ، مواد غذایی و پروتزهای پزشکی کاربرد دارد. بسیاری مطالعات بر روی استفاده از سیلبکون برای بزرگ کردن پستان انجام شده است و می توان اذعان داشت که این ماده به هیچ وجه موجب سرطان سینه نمی شود.

با جراحی پروتز سینه بیشتر آشنا شوید!

جراحی پروتز پستان ، نوعی عمل زیبایی سینه است که جهت افزایش سایز سینه ها و فرم دهی به سینه مورد استفاده قرار می گیرد. عمل جراحی ایمپلنت سینه ، امروزه افراد بسیاری را مجذوب خود نموده است ؛ تا جایی که این جراحی در میان خانم هایی که بنا به هر دلیلی از کوچک بودن سایز سینه های خود ناراضی هستند ، محبوبت ویژه ای یافته است.

انواع پروتز سینه از لحاظ جنس

پروتزهای سینه با توجه به موادی که داخل آن موجود است به دو دسته پروتزهای سالینی ( آب نمکی ) و سیلیکونی ( ژلی ) تقسیم می شوند.

  • پروتز سینه سالینی

مواد تشکیل دهنده این نوع از پروتزها آب نمک استریل می باشد. این پروتزها جداره نفوذ ناپذیری دارند و در قیاس با نوع دیگر پروتزها از استحکام بالایی برخوردارند. توجه داشته باشید که متاسفانه پروتزهای سالینی در صورت پارگی ، با نشت مایع داخل خود مواجه می شوند ؛ البته جای نگرانی نیست ، چرا که آب نمک موجود در این نوع از پروتزها جذب بدن شده و سپس دفع می گردد. لازم به ذکر است پروتزهای سالینی به دلیل ریسک بالایی که در پاره شدن آن ها وجود دارند ، امروزه تقریبا منسوخ شده اند.

بزرگ کردن سینه - دکتر هادیزاده

  • پروتز سینه سیلیکونی

مواد تشکیل دهنده پروتزهای سیلیکونی از ژل سیلیکون می باشد که خوشبختانه به دلیل سازگاری ای که سیلیکون با بدن دارد این پروتزها هرگز خطری برای فرد در پی نخواهند داشت. جراح متخصص به منظور قرار دادن این نوع از پروتزها در سینه ، نسبت به پروتزهای سالینی به ایجاد برش بزرگتری نیاز دارد. لازم به ذکر است که خوشبختانه امکان پارگی این نوع از پروتزها بسیار ناچیز است و در صورت پارگی ، محتویات آن خالی نمی شود ؛ البته توصیه می شود به منظور پیشگیری از بروز هر اتفاقی در بازه های منظم زمانی ؛ افراد تحت معاینه و بررسی از سوی پزشک معالج خود قرار گیرند.

انواع پروتز سینه از لحاظ مدل

پروتزهای سینه بر اساس مدل به دو دسته پروتزهای گرد ( مدور ) و قطره اشکی ( آناتومیکال ) تقسیم می شوند.

  • پروتز سینه گرد

پروتزهای گرد ، حالتی مدور دارند و از نمای نیم رخ مشابه نیم کره می باشند. افرادی که خواهان داشتن سینه هایی با برجستگی و برآمدگی زیاد هستند ، می توانند از این مدل از پروتزها استفاده کنند. لازم به ذکر است پروتزهای گرد با توجه به نوع برجستگی ای که دارند ، به سه دسته تقسیم می شوند :

  1. پروتزهای گرد با برجستگی کم
  2. پروتزهای گرد با برجستگی زیاد
  3. پروتزهای گرد با برجستگی خیلی زیاد

نکته ای که در مورد پروتزهای گرد بسیار حائز اهمیت بوده و منجر به محبوبیت بیشتر آن نسبت به پروتزهای قطره اشکی شده است ؛ این است که چنانچه این پروتزها در سینه بچرخند ، هرگز در فرم ظاهری سینه تاثیر نامطلوبی ایجاد نخواهند کرد ؛ چرا که میزان برجستگی در همه بخش های این نوع از پروتزها یکسان است. از دیگر مزایای پروتزهای گرد می توان به قرار گیری راحت تر آن در سینه ، نسبت به پروتزهای قطره اشکی اشاره نمود.

بزرگ کردن سینه

  • پروتز سینه قطره اشکی

این مدل از پروتزهای سینه ، بسیار شبیه به سینه طبیعی می باشند ؛ به نحوی که بخش فوقانی این پروتزها نسبت به بخش تحتانی آن از ضخامت بیشتری برخوردار است. خانم هایی که تمایل دارند ظاهر سینه شان پس از جراحی بزرگ کردن سینه با پروتز فرم طبیعی تری داشته باشد ، می توانند پروتزهای قطره اشکی را انتخاب نمایند.

سایز پروتز سینه

جراح سینه ؛ بر اساس ویژگی های اندام هر فرد ، سایز ایمپلنت سینه را انتخاب می کند. البته به این منظور ، خواسته بیمار را نیز در نظر دارد ؛ اما در نهایت ، متناسب با چارچوب بدنی افراد سایز سینه مناسب را پیشنهاد می دهد.

برش های جراحی بزرگ کردن سینه با پروتز

جراح متخصص جهت قرار دادن پروتز درون سینه می تواند از یکی از برش های ذیل استفاده نماید :

  1. برش در اطراف هاله سینه
  2. برش در چین زیر سینه
  3. برش در زیر بغل

مدت زمان عمل بزرگ کردن سینه

حداقل مدت زمان جراحی بزرگ کردن سینه با پروتز در تهران با دکتر هادیزاده ، حدود یک الی دو ساعت می باشد.

کاندیدای جراحی بزرگ کردن سینه

  • بانوانی که دارای سینه ای بسیار کوچک هستند و از اندازه و شکل نا متقارن سینه خود ناراضی هستند.
  • خانم هایی که به دلیل کاهش وزن شدید یا افزایش سن یا دوران بارداری و شیردهی ، بافت سینه های شان کاهش یافته است.
  • بانوانی که قسمتی از سینه یا کل بافت سینه خود را به منظور درمان سرطان سینه از دست داده اند.

بزرگ کردن سینه

نحوه انتخاب جراح سینه خوب در تهران

با پرس و جو از دوستان و اطرافیان یا جستجو کردن عبارت ” بهترین جراح سينه ” ، در موتورهای جستجو لیستی از جراحان سینه تهیه نمایید و با مراجعه به سایت جراحان موجود در لیست ، از تخصص و مهارت و میزان تجارب ایشان اطلاعات کسب نمایید. شما می توانید با مراجعه حضوری به مطب و گفتگو با افرادی که توسط جراح مورد نظر شما تحت جراحی سینه قرار گرفته اند از سطح رضایت آن ها از نتیجه عمل ، آگاه شوید. در نهایت شما این امکان را خواهید داشت که در جلسه مشاوره قبل از عمل با جراحی منتخب خود شرکت نموده و تمامی اهداف و خواسته های تان از این عمل جراحی را برای ایشان بازگو نمایید.

دکتر محمد هادیزاده فوق تخصص جراحی زیبایی ترمیمی و بیماری های پستان و از برجسته ترین و بهترین پزشکان جراح سینه در تهران می باشند که در زمینه انجام کلیه جراحی های زیبایی – ترمیمی و درمانی پستان ؛ دارای تجربه و تبحر بالایی هستند و بهترین نتایج را از انجام این اعمال جراحی برای مراجعین خود رقم می زنند.

ویژگی های بهترین جراح سینه تهران

  • بهترین جراح سینه ابتدا هدف فرد را از انجام جراحی سینه مورد بررسی قرار می دهد و دیدگاه کلی از جراحی زیبایی سینه به فرد می دهد تا فرد بتواند راجع به انجام عمل سینه تصمیم گیری نماید.
  • بهترین جراح سینه با توجه به مهارت و تجربه خود در روش های مدرن پزشکی به جراحی بیمار می پردازد.
  • یک جراح سینه خوب ، برای دستیابی به نتایج مطلوب و رضایت بخش ؛ توصیه های لازم را برای فرد بازگو می نماید.
  • جراح سینه قبل از اقدام به عمل جراحی سینه ، فرد متقاضی را در مورد سابقه مصرف دارو و نیز ابتلا به بیماری های خاص مورد بررسی قرار می دهد.

بزرگ کردن سینه با تزریق ژل و چربی به سینه

در حال حاضر در دنیا ، تزریق چربی یکی از امور زیبایی است که به صورت روتین در حال انجام است ؛ ولی نه به منظور cosmetic ( بزرگ کردن سینه ها با عنوان زیبایی ) ، بلکه تنها در مواردی که به عنوان مثال فرد سرطان سینه داشته و با انجام عمل ، با نقص در سینه خود مواجه شده است.

در چنین مواردی فرد می تواند به منظور رفع این نقص و در راستای بزرگ کردن سینه از روش تزریق چربی استفاده نمود. از این رو خانم هایی که سینه های کوچکی دارند و تمایل به بزرگ کردن آن دارند نباید از روش تزریق ژل و چربی به سینه استفاده نمایند. در حقیقت جهت بزرگ کردن سایز سینه ، تزریق ژل و حتی تزریق چربی از بدن خود بیمار اصلا درست نیست ؛ چرا که این کار ممکن است سبب بروز نکروز شده و منجر به سفتی سینه ها و بروز درد شود. متاسفانه بسیاری از خانم هایی که تزریق چربی به سینه انجام داده اند ، معمولا چندی بعد به منظور تخلیه چربی یا ژل تزریق شده به مطب متخصص مراجعه می کنند. خواهش می کنیم با توجه به مطالب فوق و وجود روش های کارآمدی همچون پروتز سینه ، از روش تزریق جهت بزرگ کردن سینه استفاده نفرمایید.

تاثیر قرص ، کرم و ژل های بزرگ کننده سینه

در ارتباط با مصرف قرص ها ، کرم ها و ژل های موضعی که باعث افزایش حجم می شوند ؛ باید گفت که این موارد به این صورت هستند که باعث تغییرات سیستم هورمونی از مغز تاEnd organ می شوند و از آن جا که ما وقتی هورمونی داریم مثل تیروئید ، از مغز به هیپوفیز و تخمدان می رود و چنانچه بازخورد منفی به مغز بدهد منجر به بروز اختلال در سیستم هورومونی می شود.

بنابراین زمانی که از موارد ذکر شده استفاده می کنیم ، یک فیدبک منفی ( با این مضمون که ترشح خود را متوقف کن ) به مغز صادر می شود و این کار باعث می شود که سیستم هورمونی شما تحت الشعاع این مسئله قرار گیرد.

قرص ، کرم و ژل های بزرگ کننده سینه ؛ ممکن است به صورت موضعی و کوتاه مدت ( تا چند روز ) نتیجه خوبی به دنبال داشته باشند و بتوان برای مهمانی ها از آن استفاده کرد ؛ اما به هورمونی می شود و اصلا هیچ توصیه ای به مصرف آن ها نمی شود. در حال حاضر بهترین و تنهاترین راه برای بزرگ کردن سینه از منظر زیبایی ، انجام عمل بزرگ کردن سینه ها با پروتز است ؛ البته ممکن است در سرطان فرق داشته باشد. به طور کلی در بزرگ کردن پستان از لحاظ زیبایی ، فقط و فقط پروتز سینه می تواند باعث افزایش سایز سینه شود و بقیه راه ها به دلیل عوارضی که دارند توصیه نمی شوند.

اقدامات قبل از جراحی بزرگ کردن سینه

اقدامات قبل از جراحی سینه ، یکی از مواردی است که بر نتیجه جراحی سینه تاثیر بسزایی خواهد داشت. افراد با آگاهی داشتن از این اقدامات که در ذیل بدان اشاره شده است ؛ می توانند یک جراحی ایمن با نتایج خوشایند را برای خود ایجاد نمایند.

  • از جراح سینه بخواهید هنگام مشاوره ؛ دیدگاهی کلی در مورد روند و چگونگی جراحی سینه در اختیار شما قرار دهد.
  • در جلسه مشاوره ؛ آزمایش های لازم توسط جراح سینه تجویز می شود که شما باید قبل از جراحی نسبت به انجام آن ها اقدام نمایید و نتایج آن را در روز جراحی همراه خود داشته باشید.
  • در صورتی که بیماری خاصی دارید یا داروی خاصی استفاده می کنید ، حتما جراح سینه خود را مطلع سازید ؛ چراکه برخی داروها و همچنین بعضی از بیماری ها می توانند در حین عمل برای بیمار ایجاد خطر نموده و سلامت او را تهدید نمایند.
  • از مصرف داروهایی که موجب اختلال در انعقاد خون می شوند ؛ از قبیل قرص های آسپرین به مدت دو هفته قبل از عمل جراحی سینه خودداری نماید ؛ زیرا این نوع از داروها منجر به رقّت خون شده و احتمال خونریزی را تشدید می کنند.
  • از دو هفته قبل تا دو هفته بعد از جراحی سینه ، از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی خودداری نمایید.
  • شب قبل از جراحی سینه ، باید استحمام نمایید ؛ چرا كه بعد از جراحی تا چند روز ( بسته به نظر پزشک معالج ) امکان استحمام برای شما وجود نخواهد داشت.
  • شب قبل از عمل جراحی سینه ، شام سبکی میل نمایید و از 8 ساعت پیش از عمل ، چیزی نخورده و نیاشامید.
  • چنانچه قبلا جراحی انجام داده اید یا مشکلی در جراحی قبلی داشته اید ، ضروری است که جراح خود را از این موضوع مطلع سازید.
  • توجه داشته باشید که در روز جراحی ، باید به اتفاق یک همراه در مرکز جراحی حضور یابید.

مراقبت های بعد از جراحی بزرگ کردن سینه

  • بیمار چند ساعت بعد از جراحی سینه و پس از این که توسط جراح معالج خود ویزیت شد ؛ در صورت عدم وجود مشکل از مرکز جراحی ترخیص خواهد شد.
  • به طور معمول یک هفته بعد از جراحی بزرگ کردن سینه ، فرد می تواند فعالیت های روزمره خود را شروع کند.
  • چهار هفته بعد از جراحی سینه ؛ البته در صورت صلاحدید جراح سینه ، می توانید فعالیت های شدید و سنگین را آغاز کنید.
  • تا چند وقت بعد از عمل پروتز پستان باید از حرکاتی که دست و بازو را تحت فشار قرار می دهد خودداری نمایید.
  • داروهایی که جراح سینه تجویز نموده است را به طور مرتب و سر وقت استفاده نمایید.
  • سوتین طبی که جراح سینه تجویز نموده است را باید در طول شبانه روز و به طور دائم ( به جز هنگام استحمام ) استفاده نمایید.
  • بیمار چند ساعت بعد از جراحی سینه و پس از این که توسط جراح معالج خود ویزیت شد ؛ در صورت عدم وجود مشکل از مرکز جراحی ترخیص خواهد شد.
  • به طور معمول یک هفته بعد از جراحی سینه ، فرد می تواند فعالیت های روزمره خود را شروع کند.
  • چهار هفته بعد از جراحی سینه ؛ البته در صورت صلاحدید جراح سینه ، می توانید فعالیت های شدید و سنگین را آغاز کنید.
  • تا چند وقت بعد از عمل پروتز سینه باید از حرکاتی که دست و بازو را تحت فشار قرار می دهد خودداری نمایید.
  • سوتین طبی که جراح سینه تجویز نموده است را باید در طول شبانه روز و به طور دائم ( به جز هنگام استحمام ) استفاده نمایید.
  • داروهایی که جراح سینه تجویز نموده است را به طور مرتب و سر وقت استفاده نمایید.

هزینه جراحی بزرگ کردن سینه با پروتز پستان

هزینه عمل جراحی پروتز پستان بر اساس پارامترهای متعددی تعیین می گردد که مستلزم معاینه بیمار می باشد و قبل از بررسی بیمار نمی توان قیمت آن را معین کرد. لازم به ذکر است به دلیل قرارگیری عمل بزرگ کردن سینه با ایمپلنت در دسته اعمال جراحی زیبایی ، هزینه های این جراحی تحت پوشش بیمه درمانی قرار نمی گیرد.

بزرگ کردن سینه بدون جراحی

بسیاری از افراد تمایلی به روش های جراحی نداشته و به دنبال راهکارهای غیر تهاجمی و روش های خانگی جهت افزایش سایز سینه های خود هستند. اما بزرگ کردن سینه ها بدون جراحی امکان پذیر است ؟ در واقع باید بدانید که بله برخی راهکارها جهت افزایش سایز پستان ها وجود دارد اما برای رسیدن به نتیجه باید صبور باشید و به صورت مداوم آن را انجام دهید. برای مثال مصرف برخی مواد خوراکی در بزرگ شدن پستان ها تاثیر دارد یا برخی حرکات ورزشی می تواند به فرم بهتر بدن و خوش فرم شدن سینه های شما کمک کند. ماساژ درمانی نیز از دیگر راه های موثر در افزایش حجم و سایز پستان ها می باشد. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که هیچ گاه نمی توانید از این روش ها ، نتایجی مثل پروتز کردن سینه دریافت نمایید.

آیا رابطه جنسی باعث بزرگ شدن سینه ها می شود ؟

خیر ، هر چند برقراری رابطه جنسی به صورت منظم با افزایش میزان استروژن همراه است و این هورمون در افزایش سایز سینه تاثیر دارد ، اما بعد از اتمام رابطه این هورمون به سطح اولیه می رسد و اثرات آن مانند تحریک و سفتی سینه ها نیز از بین خواهد رفت.

بهترین مواد غذایی برای افزایش سایز سینه ها

مصرف خوراکی های زیر به صورت طبیعی به افزایش و بزرگ شدن سینه ها کمک می کند. در واقع این گروه از مواد غذایی به افزایش گردش خون و بالا رفتن سطح استروژن و در نهایت بزرگ کردن سینه ها کمک می کند.

  • شیر
  • سویا
  • انبه
  • هلو
  • زنجبیل
  • توفو
  • پرتقال
  • شبدر قرمز
  • بادام زمینی ، بادام هندی و گردو
  • دانه هایی مثل آفتابگردان ، کدو و دانه کتان
  • سبزیجات با برگ سبز مثل اسفناج و بروکلی
  • غذاهای دریایی مثل صدف ؛ میگو و ماهی
  • چای ریشه قاصدک
  • دانه شنبلیله ، رازیانه

بزرگ کردن سینه ها با ماساژ درمانی

یکی از بهترین راهکارهای خانگی جهت افزایش سایز سینه ها ، ماساژ است. بهتر است این کار به کمک روغن های طبیعی مثل رازیانه ، خراطین انجام شود تا اثرگذاری بهتری داشته باشد. برای این کار لازم است کمی روغن را روی کف دست ریخته  و دست ها را کمی بهم فشار دهید تا گرم شود. سپس دست ها را به صورت دایره ای دور پستان ها حرکت دهید. این کار را می توان تا 3 مرتبه در روز انجام داد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]